בילי בוש היה הדוג-מגיש של טקסי מיס יוניברס (שהיו בבעלותו של דונלד טראמפ) ושל "אקסס הוליווד", מגזין בידור טלוויזיוני מהז'אנר של "ערב טוב עם גיא פינס" כאן בישראל. נהגתי לצפות בתוכנית מדי פעם בשעשוע כשהתגוררתי בהוליווד. מבחינות רבות, שמה של התוכנית הוא אוקסימורון: אין שם הרבה "אקסס" ("גישה", או יותר נכון "כרטיס כניסה") אמיתי למושא הסיקור שלה, הרוב עבודת יחצ מגודרת היטב באריזה קומפקטית ומקצועית, במטרה לגרום לנו להאמין שגירושי בראנג'לינה, למשל, והשמועות הסותרות המלוות אותם, הם הם החדשות החשובות ביותר עלי אדמות וגם הכי מעניינות – למרות שלעולם לא נדע כנראה מה באמת קרה שם.

למרבה האירוניה, בוש (בעל השם ההו-כה-קליט) הוא גם אחיינו של ג'ב בוש, מושל פלורידה, אשר הקריירה הפוליטית שלו נמחצה לעובי של אומלט בידי טראמפ לפני כמה חודשים באחד מרגעי האלפא-מייל החזקים ביותר של המועמד הרפובליקאי בעימותים המוקדמים, שבמסגרתם מעך מושלים וסנטורים בזה אחר זה כמו צרצרים.

לפני קצת יותר מעשור הזדמן לבוש ג'וניור רגע של נחת, אם להתרשם מההקלטה שמסעירה את אמריקה בימים האחרונים: כוכב הוליוודי שאשכרה נותן "אקסס" אמיתי לעולמו היצרי והאפל. טראמפ מספר לבוש ינוקא, בעודם נוסעים באוטובוס של התוכנית, ברהב ובהנאה גלויה על מעלליו המיניים, שכוללים, חוץ מהחפצה בוטה של נשים, גם הטרדה ומעשים מגונים. "כשאתה כוכב", מסביר לו טראמפ, "מותר לך לעשות הכל", וגם מפרט. הוא גם מתאר מה היה רוצה לעשות עם זוגתו של בוש להנחיה, ננסי אודל.

בוש בולע בשקיקה את תיאוריו של טראמפ וזורם איתו כאילו היו צמד תלמידי קולג' באחווה. בשלב מסוים הוא קורא בהתלהבות: "!The Donald has scored" (ביטוי שלקוח מעולם הספורט ומשמש בהשאלה לתיאור כיבושים מיניים). אחר-כך הוא מתייחס לטראמפ בהערצה בתור "My man". גם כשהשניים יורדים מהאוטובוס וטראמפ כבר עוטה על עצמו מסכה מקצועית יותר, הליבידו של בוש מסרב להירגע. כשטראמפ לוחץ את ידה של כוכבת אופרת הסבון שבאו לפגוש, בוש מבקש שהיא לא תסתפק בכך ותיתן "חיבוק לדונלד" (ואז גם חיבוק לבוש עצמו), ומתעניין אל מול המצלמות עם מי משניהם תעדיף לצאת לדייט.

טראמפ מדבר על האופן שבו הוא מתייחס לנשים

טראמפ מתנצל על הדברים שאמר בקלטת ותוקף את קלינטון

לאחר שידור הסרטון שיחרר בוש הודעת התנצלות וגינוי עצמי: "כמובן שאני מובך ומתבייש. זה לא תירוץ, אבל התקרית התרחשה לפני 11 שנה – הייתי צעיר יותר, בוגר פחות, והתנהגתי בטיפשות כששיתפתי פעולה [עם טראמפ]. אני מאוד מצטער".

לא בטוח שההתנצלות תספיק כדי להציל את הקריירה שלו (בטלוויזיה האמריקאית נוהגים במעט יותר אחריותיות מאשר אצל הזכייניות אצלנו למשל), אבל יש בסיטואציה הזאת כדי ללמד על מצבם המביך של חלק מהעיתונאים בעידן הפורנו-פוליטי שטראמפ כפה על הבחירות האלה: כולם יודעים שהוא מותח כבר זמן רב כמעט כל גבול מותר ביחסו לנשים, מקסיקנים, מוסלמים או אפילו בנותיו שלו (על כך בהמשך), אבל עד לאחרונה חשו מרבית העיתונאים צורך עז לשתף עמו פעולה במפגן של "הומור כל הדרך אל הקלפי", בלי לשים לב עד כמה הוא מדרדר את השיח שלהם ושל כלי התקשורת שהם משרתים.

"בוש הקטן" (לא, באמת: בשלב מסוים הוא מבקש מטראמפ ומכוכבת הטלוויזיה שלצדו "לתת לאיש הקטן להיכנס ביניהם") בסך הכל רצה לחוות "אקסס" למושא סיקורו בלי פילטרים, בניגוד לרוב כוכבי הטלוויזיה והקולנוע שהוא מראיין. התוצאה היתה שמחיקת חוקי הפוליטיקלי-קורקט כיבו אצלו גם את בלוטות הטעם הטוב, והוא מצא עצמו נסחף לסרטון שעשוי לסמן את סוף הקריירה של שני כוכביו – המראיין והמרואיין.

"כשאתה כוכב אתה יכול לעשות הכל", דונלד טראמפ

"כשאתה כוכב אתה יכול לעשות הכל", דונלד טראמפ

העיתונאי איתי זיו (הכותב גם באתר זה) הפנה אותי למאמר מעניין במגזין "אטלנטיק". הכותב, ג'יימס המבלין, טוען כי כלי התקשורת מקפידים על הגדרות מכובסות ומקלות בבואם לתאר את תוכנה של השיחה בין טראמפ לבוש – "תיאורים גרפיים" ו"שפה בוטה" – במקום לכנותה בשמה האמיתי: התרברבות גלויה על מעשים פליליים. המבלין מוחה נגד הערבוב שעושים כלי התקשורת בין מה שמותר לטראמפ – למשל, להודות שהוא נהנה מסקס בכל צורותיו האפשריות – לבין מה שאסור: לנשק בחורה בכפייה או לתפוס באיבר המין שלה.

אם המבלין צודק, הרי שגם כאן פועלים העיתונאים מתוך גישה אמריקאית שמרנית קלאסית שרואה בסקס מחוץ לנישואין מופע פסול מבחינה מוסרית לא פחות ואולי אף יותר מאשר החפצה או הטרדה מינית. אלא שבמקרה של טראמפ ההפרדה בין טראמפ "חובב הסקס ומלכות היופי" לטראמפ המחפיץ והמטריד (שכביכול "התגלה" רק השבוע) היא הפרדה מלאכותית. המועמד הרפובליקאי מנהל קמפיין תקשורתי בעל מאפיינים פורנוגרפיים כמעט מראשיתו, קמפיין שמבוסס על מימוש פנטזיות מעולמות הסקס, שנאת הזרים והחרדות הקיומיות.

העיתונאים בחרו פעמים רבות למסגר באופן מוטעה את יחסו המזלזל לנשים ("יצא לה דם מכל המקומות בגוף") למקסיקנים ("מרקו הקטן"), לסינים ("מכרתי את הבית שלי למישהו מסין"), ולמוסלמים (קריאותיו לגרש 11 מיליון מהם) כאמירות משעשעות של פרפורמר מעולה. אפילו כשהצהיר למרבה התדהמה, בתוכנית בוקר נשית (!) שהיה יוצא עם בתו שלו אלמלא היתה... ובכן, בתו – המגישות, שנקרעו מצחוק, הגיבו ב"נו, נו, נו" אוהד, ו"אויש אתה כזה שערורייתי".

לכן בילי בוש, למרות היותו בסך הכל האחיין הקטן והדי טיפשון של מושל פלורידה (ושל הנשיא ה-43), חשף שלא בטובתו את פרצופה האמיתי של העיתונות בבחירות 2016. הוא וגם הם יודעים שאסור לחלוק איתו את המושב האחורי באוטובוס, אבל קשה להם מאוד להתאפק.