עיתון "הארץ" "רווחי במידה צנועה", נטול חובות ועשוי לחלק השנה דיבידנדים לבעלי המניות לראשונה מאז 2012, כך דווח השבוע ב"פייננשל טיימס" מפי המו"ל עמוס שוקן. כתב העיתון בישראל, ג'ון ריד, נפגש עם שוקן ושמע ממנו כי העיתון "יצר נוסחה שתאפשר לנו להישאר בחיים ולפעול בעתיד הקרוב".

חרף זאת, חברת דומונט-שאוברג, המחזיקה בחמישית ממניות "הארץ", ממשיכה בחיפושיה אחר רוכש למניותיה, כך נמסר בדיווח נפרד ב"פייננשל טיימס". לדברי שוקן, הוא מסייע לחברה הגרמנית בחיפוש אחר משקיע שיבוא תחתיה.

בראיון דיבר שוקן על השליחות שירש יחד עם כלי התקשורת המשפחתי. "אתה יכול להגיד שזה מעניין, ואתה יכול להגיד שנתקעתי עם זה", אמר. עוד הסביר את המניע לפעילות הערה שלו בטוויטר. לדבריו, הוא מצייץ רבות משום שהוא "רוצה להסביר את 'הארץ', לא כדי לשנות את דעתם של אנשים".

בתגובה לביקורת על כך שבמשך שנים הדפיס "הארץ" את "ישראל היום" של שלדון אדלסון אמר שוקן כי בית-הדפוס של העיתון "הוא עסק; אנו כמו חנות – כל אחד יכול להיכנס ולקנות". לדבריו, ממילא אם היה מסרב לאדלסון ונמנע מלהדפיס את גליונות "ישראל היום" בבית-הדפוס של הקבוצה, המיליארדר היה "מטיס ארצה בית-דפוס".

אשר למצבו הכלכלי של "הארץ", שוקן אמר ל"פייננשל טיימס" כי העיתון הפך רווחי אחרי מהלך קיצוצים דרמטי שנערך בשנת 2012. במסגרת המהלך ההוא פוטרו עובדים, צומצם מספר העמודים, אוחדו חלקים שונים של העיתון, הושק מנוי סוף-שבוע ופותחו עסקי הכנסים. לפי שוקן, בשנת 2013 העיתון "הרוויח מעט כסף", ומאז הביצועים של העיתון "משתפרים מעט" מדי שנה בשנה.