תביעה שהגישה רות קוליאן נגד שני עיתונים חרדים תשוב לדיון בבית-משפט השלום, שבתחילת השנה מחק אותה על הסף. באי כוח העיתונים "יתד נאמן" ו"יום ליום" קיבלו השבוע את המלצת בית-המשפט המחוזי לביטול פסק הדין של השלום והחזרת הדיון אליו לצורך שמיעת הראיות והעדויות.

קוליאן, אשה חרדית שעמדה בראש רשימת "ובזכותן" בבחירות האחרונות לכנסת, פנתה לעיתונים החרדיים טרם הבחירות בבקשה לפרסם מודעת תעמולה לרשימה שבראשה היא עומדת, אולם נענתה בסירוב.

בשל כך הגישה קוליאן, באמצעות עורכות-הדין ד"ר סוזן וייס וניצן כספי-שילוני, תביעה לבית-משפט השלום בפתח-תקווה בדרישה לחייב את בעלי העיתונים "יתד נאמן" ו"יום ליום" לפרסם את המודעות מטעמה, וכן לפצותה ב-100 אלף שקל, 50 אלף שקל מכל אחת מהנתבעות. עו"ד משה מורגנשטרן ייצג את שתי הנתבעות, החברות יתדות ת.ש.מ.ו הוצאה לאור ופרסומים בע"מ ויום-ליום תקשורת (2002) בע"מ.

בחודש פברואר האחרון דחתה השופטת אשרית רוטקופף מבית-משפט השלום על הסף את תביעתה של קוליאן, כשקיבלה את טענת העיתונים כי אין יריבות בינה לבין הנתבעות שהרי לא פרסומים שלה נפסלו על-ידי העיתונים אלא פרסומים מטעם המפלגה שבראשה עמדה. "משעה שהובהר כי פרסום המודעות המבוקש נועד לשרת את קידום המפלגה כחלק מפרסום תעמולת בחירות – הרי שהגשת תביעה זו על-ידי המשיבה כ'יחידה' מבין רשימת המועמדים אינה מגבשת את היריבות העובדתית והמשפטית בין הצדדים האמיתיים בפועל", פסקה השופטת רוטקופף, והטילה על קוליאן הוצאות משפט בסך 5,000 שקל.

קוליאן ערערה, והשבוע התקיים דיון מקדמי בתיק בפני השופט יעקב שינמן בבית-המשפט המחוזי מרכז. לפי פרוטוקול הדיון, השופט שינמן המליץ לבא כוח העיתונים להסכים לביטול פסק הדין של השלום ולהחזרת התיק לדיון. "כבר מקריאת הערעור ומעיקרי הטיעון עלה כי בתיק זה לא היה מקום לדחות את התביעה על הסף בטרם שמיעת הראיות והעדויות", כתב השופט שינמן. "ייתכן ובסופו של יום יתבררו כל טענות ההגנה כנכונות, אך לא ניתן לומר שלתובעת אין עילת תביעה, ובגין כך לא היה מקום לדחות את התביעה על הסף".

25651-03-16
1933-03-15