הבחירות הבאות לכנסת אמורות להתקיים רק ב-2019, אבל כבר השבוע ערך יאיר לפיד אירוע שב"ידיעות אחרונות" הוגדר "כנס בחירות". במהלך הכנס נשא יו"ר יש-עתיד נאום שבו פרש את תוכניתו לשיפור פני המדינה. דומה כי הנאום עשה רושם רב על מערכת העיתון שבו היה ללפיד טור קבוע, ושמעניק לו סיקור מחניף מרגע שהפך לפוליטיקאי. רושם כה כביר, שהוחלט לפרסם שתי ידיעות על האירוע, יום אחר יום. אפילו ב"ישראל היום" נוהגים לסקר נאום של נתניהו פעם אחת ודי.

אתמול דיווח יובל קרני כי יו"ר מפלגת יש-עתיד הציג, בכנס שערך בפני פעילי מפלגתו, את תוכנית הפעולה שיבצע במידה וייבחר לראש הממשלה. ידיעת התצלום הקצרה, שפורסמה בתחתית הכפולה השלישית של העיתון, נשאה את הכותרת "7 הנקודות של לפיד", וכללה הסבר תמציתי של התוכנית.

הבוקר קיבלו קוראי "ידיעות אחרונות", גם אלו שלא ביקשו, תוספת. ידיעה ארוכה יותר, שפורסמה בכפולה החמישית של העיתון (למעשה, הידיעה היתה כל התוכן החדשותי בכפולה), שמוקדשת גם כן לתוכנית שהציג לפיד בכנס. כותרת הגג היתה סלוגן על בסיס שמה של מפלגתו של לפיד: "חושבים על העתיד".

ידיעה זו, אף היא מאת קרני, הרחיבה בדבר עיקרי תוכניתו של לפיד על סמך שיחה עמו. הידיעה התקשתה לספק מידע חדש, שכן כל שבע הנקודות כבר פורסמו בעיתון יום קודם לכן. אולי משום כך כותרת המשנה שלה הסתיימה במשפט מוזר שלפיו לפיד מתחייב, במידה וייבחר לראש ממשלה, ליישם את התוכנית שגיבש. כעת נותר לחכות ולראות אם גם מחר ידווח קרני על נאום הבחירות של לפיד.

*   *   *

"ידיעות אחרונות" מדווח על הנאום של יאיר לפיד פעם ראשונה, 19.9.16

"ידיעות אחרונות" מדווח על הנאום של יאיר לפיד פעם ראשונה, 19.9.16

"ידיעות אחרונות" מדווח על הנאום של יאיר לפיד פעם שנייה, 20.9.16

"ידיעות אחרונות" מדווח על הנאום של יאיר לפיד פעם שנייה, 20.9.16