למהדורה המודפסת של עיתון "הארץ" יש קרוב ל-70 אלף מנויים, כך עולה מדברים שכתב עמוס שוקן, מו"ל העיתון. זהו מספר המתקרב לשיא המנויים של "הארץ" משנת 2009. עם זאת, בעבר לא הציע העיתון את האפשרות למנוי בסוף השבוע בלבד, ועל כן יש להניח שההכנסה הממוצעת ממנוי כיום נמוכה יותר.

שוקן, הנוהג לדווח לקוראי "הארץ" מדי פעם על מצב העיתון ולהתפלמס עם מבקריו, פרסם היום מאמר באתר "הארץ", ובו כתב, בין היתר, כך:

"מספר המנויים על 'הארץ' בעברית ביום 16 באוגוסט 2016 היה 95,204. מספר זה כולל את המנויים המקבלים את העיתון בכל יום, את אלה המקבלים אותו רק ביום שישי, את אלה המקבלים אותו ביום שישי ובנוסף יש להם גם גישה חופשית לחומרים באתר 'הארץ', ואת אלה המנויים רק על אתר 'הארץ'. 95,204 קוראים המשלמים דמי מנוי ל'הארץ'".

בחודש מרץ השנה דיווח שוקן לקוראי האתר כי עד לאותו מועד נרשמו כ-25 אלף מנויים דיגיטליים לאתר "הארץ". בתחילת החודש הנוכחי צייץ כי לאתר בעברית כ-26,500 מנויים דיגיטליים. מכאן עולה כי לעיתון המודפס של "הארץ" בעברית קרוב ל-70 אלף מנויים משלמים.

לפני כעשור, ובמשך כמה שנים, דיווח "הארץ" פומבית על מספר המנויים. על-פי פרסומי העיתון, בתחילת שנת 2007 היו לו כ-60 אלף מנויים משלמים, בתחילת 2008 כ-65 אלף מנויים, ובתחילת 2009 דיווח על 70 אלף מנויים – נתון שהוגדר אז כ"שיא חדש".

לכאורה יכול "הארץ" להתגאות כי חרף המשבר החמור בעיתונות הדפוס, שהחריף בעשור האחרון, הצליח לשמור על כוחה של המהדורה המודפסת. עם זאת, לפני כעשור העיתון עדיין לא הציע לקוראיו את האפשרות לעשות מנוי על גליונות סוף השבוע בלבד (מהלך זה יצא לפועל רק לפני כחמש שנים). מנוי למהדורת סוף השבוע זול במידה משמעותית ממנוי למהדורה היומית של העיתון.

באתר "הארץ" אין מחירון של המנויים השונים, אולם לפי אתר "כמה זה" מחיר מנוי יומי עומד כיום על 290 שקל לחודש (כעת במבצע – 160 שקל בלבד) ואילו מחיר מנוי לסוף השבוע עומד על 90 שקל בלבד. על כן ניתן להעריך שאף שמספר המנויים על המהדורה המודפסת של "הארץ" דומה למספר מלפני כעשור, היקף ההכנסות של "הארץ" ממנויי הדפוס קטן יותר. על כך ניתן להוסיף את ההכנסות ממנויי הדיגיטל, אולם מנוי דיגיטלי זול עוד יותר ממנוי למהדורת סוף השבוע, ומוצע כיום בכ-40 שקל לחודש, לכל היותר.

כיוון שכך, עמוס שוקן יכול להתהדר היום בעובדה שכמות הישראלים שמוכנים לשלם עבור קריאת תכני "הארץ" לא פחתה, ואף גדלה, גם אם סך ההכנסות ממנויים הצטמצם.