בני הזוג בנימין ושרה נתניהו השיבו היום ליגאל סרנה, שמתח ביקורת בשבוע שעבר על בקשתם שלא להגיע באופן אישי לדיון מקדמי בתביעה שהגישו נגדו ולפגישת גישור שנקבעה עמו. בא-כוחם טוען כי הביקורת של סרנה "דמגוגית", ומחזק זאת בין היתר באמצעות רמיזה לרצח רבין.

התביעה של שרה ובנימין נתניהו נגד סרנה, עיתונאי "ידיעות אחרונות", באה בעקבות פוסט שפרסם לפני כחמישה חודשים בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו, ובו סיפר כיצד כי שיירת ראש הממשלה נעצרה בשעת לילה ו"נפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אשה אחת לא רוצה שהוא ישאר איתה". סרנה כיוון בדבריו לבנימין ושרה נתניהו.

בעקבות הפוסט הגישו בני הזוג נתניהו, באמצעות עו"ד יוסי כהן, תביעת דיבה נגד סרנה. בני הזוג הכחישו מכל וכל את הפרסום, טענו כי מדובר בלשון הרע ודרשו פיצוי בסך 279,243 שקל. סרנה טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין אביגדור פלדמן וליאור אפשטיין, כי הטקסט שפרסם היה אמת, גם אם לא כל פרטי המקרה שפרסם היו מדויקים. בנוסף כלל בכתב ההגנה שלו איום מרומז לחשיפת פרטים מביכים על בני הזוג.

במסגרת ההכנות לדיונים בתביעה נשלחו הצדדים לפגישת מהו"ת (פגישת מידע, היכרות ותאום), כדי לבדוק את האפשרות לסיים את המשפט בפשרה. בני הזוג נתניהו ביקשו מבית-המשפט לאפשר להם שלא להגיע לפגישה, וגם לא לדיון מקדמי בבית-המשפט, בטענה כי התייצבותם "תהיה כרוכה בסידורי ביטחון רבים, שעלותם בלתי מבוטלת". בשבוע שעבר פנה סרנה לבית-המשפט וטען כי בני הזוג נתניהו מבקשים בפועל לקבל "מעמד על-חוקתי".

עו"ד יוסי כהן, מגיש התוכנית "שאלה משפטית" בערוץ 2

עו"ד יוסי כהן (צילום מסך: ערוץ 2)

"טענתו של המשיב [סרנה] לפיה המבקשים [בני הזוג נתניהו] מנסים להקנות לעצמם מעמד 'על חוקתי' הינה דמגוגית ביותר", טוען בתגובה עו"ד כהן, "שכן נהלי אבטחת ראש הממשלה ומשפחתו נלמדו למרבה הצער ממקרים טרגיים וכפועל יוצא מן האמור לעיל, הרי שאין זה נמנע כי התייצבותם של המבקשים לפגישת המהו"ת (או לכל מקום אחר) תהא כרוכה בסידורי ביטחון רבים, שעלותם בלתי מבוטלת".

בנוסף טוען עו"ד כהן כי היה מצופה שדווקא סרנה, "שמציג עצמו כמי שדואג לכאורה לקופה הציבורית", לא יתנגד לבקשת בני הזוג נתניהו, שכן זו תביא לחיסכון בכסף. על כן מבקש בא כוחם של בנימין ושרה נתניהו לאפשר להם כפי שביקשו שלא להגיע לפגישת המהו"ת ולישיבה המקדמית של המשפט.

כמו כן מבקר עו"ד כהן את סרנה על כך שהוא "עושה שימוש ציני ופסול בהליך המשפטי כשהוא מוסר כתבי בי-דין לאמצעי התקשורת על מנת ליצור מהומה ולהמשיך בניסיונותיו ללבות את אש ההסתה כלפי המבקשים". בהקשר זה טוען עו"ד כהן כי סרנה מסר "לידי אמצעי התקשורת את הבקשה והתגובה לה" ומפנה את בית-המשפט לכתבה שפורסמה באתר זה.

יצוין כי לא סרנה הוא שהעביר לחתום לעיל את הבקשה והתגובה לה, שעליהן התבססה הכתבה. כמו כן, בא-כוחם של בני הזוג נתניהו (או כל גורם אחר) לא ביקש לברר מאין הגיעו לידי "העין השביעית" הבקשה והתגובה לה טרם טען באופן מפורש בפני בית-המשפט כי היה זה סרנה שהעביר אותם לאתר.

56211-03-16