התוכנית ה-58 של "קול העין", הפעם בהנחיית איתמר ב"ז ונמרוד הלברטל, נפתחת בשיחה על חוק חדש שיגביל את חופש הפעולה של הכתבים הצבאיים: תיקון לחוק השיפוט הצבאי קובע כי מעתה ייאסר על פרסום שמותיהם של חיילים החשודים או נאשמים בביצוע עבירות במסגרת פעילות מבצעית, עד אשר יורשעו בפסק דין חלוט. גילי כהן, הכתבת הצבאית של "הארץ", מותחת ביקורת על מהלך החקיקה ומפרטת על השלכותיו הצפויות.

המרואיין הבא הוא דייוויד הורוויץ, עורך אתר החדשות Times of Israel. הורוויץ מספר על קמפיין עיתונאי שמנהל האתר נגד ענף כלכלי מפוקפק שכמה משחקניו אף הסתבכו בפלילים: חברות המפתות משקיעים מישראל ומכל רחבי העולם להשקיע את כספם ב"אופציות בינאריות", מעין הימורים מבוססי אלגוריתמים המוצגים בפני הקהל הרחב כסוג של השקעה בשוק ההון. אלא שבניגוד להשקעה בשוק ההון, בדיקות עיתונאיות מעלות כי רוב המשקיעים ב"אופציות בינאריות" יאבדו בשלב כלשהו את כל השקעתם.

במאמר שפרסם לאחרונה באנגלית ובעברית האשים הורוויץ את התקשורת הישראלית בתת-סיקור של הענף הבעייתי, שמגלגל לפי הערכות מאות מיליוני שקלים ואולי אף מיליארדים. בשיחה עמו הוא מסביר מה עומד מאחורי ההאשמה בהעלמת עין ממה שהוא מגדיר כתופעת השחיתות הנרחבת ביותר שבה נתקל ב-30 שנותיו כעיתונאי.

המרואיין השלישי הוא איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר-מדיה, המבצעת את סקר החשיפה TGI. הראיון עמו מתקיים ימים אחדים לאחר חשיפת תוצאות הסקר למחצית הראשונה של 2016, שמהן עלו שתי התרחשויות בולטות: צמצום כמעט מוחלט של הפער בין שיעור החשיפה של "ידיעות אחרונות" ו"ישראל היום" בסוף השבוע, וכרסום ניכר בשיעור החשיפה של "הארץ".

בראיון עמו מתייחס כסיף בין היתר לטענה שהשמיע מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, ולפיה תוצאות הסקר אינן מייצגות את המציאות בשטח (לדבריו, היקף הקוראים של העיתון דווקא עלה בחודשים האחרונים), וגם משיב לשאלה מדוע הסקר נערך אך ורק בקרב האוכלוסייה היהודית בישראל.

התוכנית נחתמת בשיחה עם הקומיקסאי והמאייר אסף חנוכה, יוצר הטור "ריאליסט" ב"מוסף כלכליסט", לרגל זכייתו בפרס ע"ש ויל אייזנר – הפרס החשוב ביותר בתעשיית הקומיקס העולמית. הספר שבגינו זכה בפרס, המאגד את טוריו השבועיים בעיתון הכלכלי, יצא עד כה רק בחו"ל. בשיחה עמו מגלה חנוכה כי בקרוב תצא סוף-סוף גם מהדורה עברית.

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית". מפיקה: רתם שרעבי. עורכת מוזיקלית: חן ליטבק.