אל תלך ירון, אל תלך. אם תלך, תקבל עליך את חוקי המשחק החדשים. אלה שבהם שר לוחץ על כפתור ומכונת השידור עוצרת. בין שר התקשורת לשר הביטחון, אנחנו הולכים ומאבדים את יכולת התקשורת שלנו עם ההנהגה הפוליטית הנוכחית ואת הביטחון שלנו ביכולת לקיים סממנים דמוקרטיים חיוניים כמו חופש עיתונות ועצמאות השידור הציבורי.

"אֵינֶנִּי מַכִּיר אֶת הָאִישׁ הַזָּר וְלֹא אֶת מַעֲלָלָיו....", כתב דרוויש פעם בשיר, אבל אנחנו מכירים את האיש ואת מעלליו. לכן אל תלך ירון, אל תלך. אם תלך, כפי שנפגשת בפעם הקודמת עם השרה רגב בענייני גלגלצ, שוב תקבל עליך את הנחת היסוד שיש לאותם שרים דריסת רגל בתוך שמורת הטבע שאתה שומר הסף שלה.

"גל"צ ירדה מהפסים. תחנה ציבורית במשרד הביטחון לא יכולה להרשות לעצמה להעצים ולפאר את הנראטיב האנטי-ישראלי", נכתב בהודעה של רגב נגד תוכנית של האוניברסיטה המשודרת שעסקה גם בשיריו של דרוויש. "ברור מאליו שזה דבר שמהווה ליקוי מאורות, ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום", הוסיף דובר שר הביטחון בהודעתו. אך ליקוי המאורות האמיתי יתרחש באותו רגע שרגלך תדרוך בלשכת השר, אם תלך. ולכן ירון, אל תלך.

אל תלך ירון, אל תלך. אם תלך, תגזור על עצמך צעדה בשמה של התקשורת כולה בוויה דולורוזה שכולה ציניות פוליטית כוחנית. אם תלך, לא תוכל לנתק את הטלפון הבא שיגיע משר או מנכ"ל לאחר כתבת תחקיר, דיווח חדשותי או מבזק מתפרץ. לא תוכל להדוף מכתבי התראה תקיפים טרם שידור כתבה שתחשוף שחיתות או לאחר ראיון נוקב ועמוס כותרות. לא תוכל להגיד – עד כאן.

אם תלך, תשתנה נקודת האיזון, תיסדק החומה ואיתה תקרוס הלגיטימיות של הבית ברחוב יהודה-הימית. אל תיתן בידם את הכלים להפוך את הנכס המרכזי של גלי-צה"ל, חופש השידורים – לשבר כלי שישמש כהצדקה לסגור את התחנה. לכן, אל תלך ירון, אל תלך.

"בָּאתִי, אֲבָל לֹא הִגַּעְתִּי. הִגַּעְתִּי, אֲבָל לֹא חָזַרְתִּי", כתב דרוויש בשירו "מועד לפגישה עם אמיל חביבי". אל תלך ירון, אל תלך. אם תלך, לא תגיע לשום מקום. אם תגיע ללשכת השר, לא תחזור. גם גלי-צה"ל לא תחזור למקום שבו עמדה לפני הפגישה. במקום זאת, שלח לשר מברק: "לצערי נבצר ממני להגיע לפגישה. תוכל לשמוע אותי משדר בגלי-צה"ל". אל תלך ירון, אל תלך. למד אותו שיעור על שידור חופשי באמצעות האוניברסיטה המשודרת ותן לו ללמוד את הלקח.