האם נאשם בעבירות תרמית בניירות ערך הסתובב תוך כדי משפטו בחו"ל בשליחות בטחונית, כך טענו בבית המשפט שתיים מעורכות-הדין המובילות במדינה.

איתי שטרום, הברוקר שהורשע בשבוע שעבר יחד עם נוחי דנקנר בעבירות תרמית, טען השבוע בבית-המשפט באמצעות עורכות-דינו איריס ניב סבאג ונוית נגב כי במהלך משפטו ומאז שהחל להיחקר יצא פעמים רבות מהארץ, וכי חלק מהנסיעות נעשו במסגרת שירות מילואים מבצעי בצה"ל.

שטרום מתקרב לגיל 50. נדמה שדרושה מידה של ניתוק מההוויה הישראלית כדי לחשוב שאדם העומד למשפט פלילי באחת מפרשות המניפולציה החמורות בשוק ההון הוא גם שילוב של ג'יימס בונד ורמבו העושה בשירות האומה בנסיעות עלומות לחו"ל. בכל זאת, עורכות-הדין סבאג ונגב, מהשורה הראשונה של עורכי-הדין של הצווארון הלבן בישראל, לא היססו להשתמש בטענה הזו בבית-המשפט. בתשובה לפנייתי אליהן, יחצן ממשרד יחסי-הציבור רימון-כהן הבהיר כי הן עומדות מאחורי הטענה הזו גם כעת.

איש יחסי-הציבור של עורכות-הדין הפנה אותי לדובר צה"ל, אך בדובר צה"ל סירבו לומר האם אכן שטרום נסע לחו"ל במסגרת שירות מילואים מבצעי, "מטעמי צנעת הפרט". פנייה למספר טלפון הרשום על שמו של שטרום לא הניבה גם היא תגובה. אגב, היחצן גם הודה כי שטרום שירת בשייטת 13 של חיל הים בתפקיד לא מבצעי, ולא כלוחם, כפי שהיה אפשר להבין מעדותו של נוחי דנקנר ומפרסום ב"גלובס".

אם אכן ביצע שטרום גיחות לחו"ל כחלק משירות מילואים במהלך משפטו הפלילי, הרי שחוסר הסבירות הקיצוני אינו שלו, אלא של המציאות הישראלית.