"הרב הצבאי החדש: מותר לאנוס בזמן מלחמה", בישרה הכותרת הראשית שנדפסה הבוקר על שער "ידיעות אחרונות". עורכי הטבלואיד הנפוץ ידעו לספר לקוראים שהרב, אייל קרים, "טען כי בזמן מלחמה מותר לחיילים 'לשכב עם גויות טובות מראה בניגוד לרצונן'". ואולם, כפי שהתברר זמן לא רב לאחר מכן – קרים כלל לא אמר את הדברים.

בידיעה עצמה, שעליה חתומים הכתבים אלישע בן-קימון, קובי נחשוני ותלם יהב, צוין כי הרב נשאל בעבר "בנוגע להיתר לחיילים לאנוס נשים בעת מלחמה". בתגובה, נכתב ב"ידיעות אחרונות", "הרב השיב כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן 'לפרוץ' את גדרות הצניעות ו'לספק את יצר הרע באמצעות משכב עם גויות טובות מראה בניגוד לרצונן, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים ולמען הצלחת הכלל'".

קרים אכן ניפק כמה אמירות חשוכות עד שנויות במחלוקת על הומוסקסואלים ("אדם חולה או בעל מום"), גיוס נשים ("אסור באופן מוחלט") ועוד, אך את הדברים שייחסו לו ב"ידיעות אחרונות" הוא לא אמר. כפי שמעלה חיפוש אינטרנטי פשוט, הציטוט על האונס בזמן מלחמה הוא למעשה הלחמה של קטע מתוך פוסט ביקורתי שפורסם בעבר בבלוג של זוהר ישראל באתר mako ותשובה אמיתית שנתן הרב בנוגע לפרשה המקראית של "אשת יפת תואר" שפורסמה באתר "כיפה" לפני כעשור וחצי.

הכותרת הראשית של "ידיעות אחרונות", היום

הכותרת הראשית של "ידיעות אחרונות", היום

מי שיקרא את התשובה המקורית של קרים יוכל להתרשם כי צמד המלים "בניגוד לרצונן" נלקח בכלל מהפרסום ב-mako – וכך גם המלים "גויות טובות מראה", שב"ידיעות אחרונות" הוצגו כמילותיו של הרב. במונח "אונס" (שמופיע בשאלה שהופנתה אליו) הוא כלל אינו עושה שימוש.

ברשימה שפרסם קרים ב"כיפה" ב-2012, בעקבות פרסומים קודמים שבהם נמתחה ביקורת על תשובתו לשאלה על האונס, כתב כי לא הוא ולא ההלכה מתירים אונס, וכי ההיתר בפרשת "אשת יפת תואר" הוא להינשא למי שאינה יהודייה. "הרב קרים מבהיר: ודאי שאונס אסור בכל מצב – הלכתית ומוסרית", הודגש בכותרת הרשימה.

עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון (צילום מסך)

עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון (צילום מסך)

ההכחשה הזאת נמסרה לידי "ידיעות אחרונות" לפני פרסום הכתבה מדובר צה"ל, אך בעיתון בחרו בכל זאת להסתמך על הפרסום המקוון המסולף – וייחסו לרב הצבאי המיועד דברים שכלל לא אמר או כתב, ושמהם התנער כבר בעבר. נוסף לכך הובאו תגובות מפי חברות-כנסת שהביעו זעזוע מהדברים וקראו לביטול מינויו לתפקיד הבכיר. כלי תקשורת אחרים, שדיווחו אתמול והיום על דבריו (האמיתיים) של הרב, מתחו ביקורת על עמדותיו אך על-פי רוב הקפידו להביאן בהקשר המדויק שבו הובעו.

בתשובה לשאלות שהופנו ל"כיפה" הבהירו הערב עורכי האתר כי תשובתו של קרים לא נערכה בדיעבד, וכי "הציטוטים הללו לא היו ולא נבראו, גם לא בתשובה המקורית". "אין לנו מושג למה חשבו ב'ידיעות אחרונות' שנכון יהיה להכניס לרב מלים לפיו, ומה האינטרס שלהם (את זה נשאיר לכם)", נכתב בעמוד הפייסבוק של האתר הדתי, "אנחנו רק יודעים שאין עיתונות נחותה ובזויה יותר מכזו שממציאה ציטוטים כדי לסכל מינוי של רב בישראל".

עורך "ידיעות אחרונות", רון ירון, בחר שלא להגיב לדברים.