העיתון "ישראל היום" נלחם כדי למנוע פרסום של מידע על הכנסות החברה מפרסום בדיגיטל, זאת למרות שמדובר בנתונים ישנים בני שנתיים ושלוש. המידע הוגש על-ידי העיתון במסגרת תביעה שהתבררה עד לאחרונה בבית-הדין לעבודה, וכולל נתונים מפורטים על הכנסות "ישראל היום" מפרסום באתר האינטרנט של העיתון ותכתובות בין עובדי המחלקה המסחרית.

"ישראל היום" דרש וקיבל חיסיון על המסמכים שהוגשו במסגרת תביעה של עובד לשעבר בחינמון, אחר כך תבע החינמון את העובד משום שהחזיק במסמכים, ובהמשך התריע בפני "העין השביעית" כי מדובר במסמכים חסויים. לטענת אנשי "ישראל היום", פרסום המידע יגרום לחינמון נזק כבד, אולם הם אינם מפרטים את מהות הנזק שייגרם מפרסום של נתוני מכירות ישנים.

למרות ש"ישראל היום" משמש באופן ברור כמכונת תעמולה עבור פוליטיקאי מסוים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אנשיו טוענים לאורך השנים כי מדובר במיזם עסקי רגיל. בשנים האחרונות פורסמו באתר "העין השביעית" כתבות וניתוחים שהטילו ספק ביכולתו של החינמון להתקיים ללא הזרמת כספים מסיבית מצד בעליו – איל ההימורים האמריקאי שלדון אדלסון. בין השאר נחשף הפער יוצא הדופן בין מחירי המחירון של פרסום בחינמון לבין המחירים בפועל.

נציגים מטעם "ישראל היום" התבקשו בעבר לפרט מהו המודל העסקי של החינמון ולהתייחס למחירי המודעות הריאליים הנמוכים, אך בחרו להימנע מכך. עם זאת, לאחרונה הגישו עורכי-הדין של "ישראל היום" לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב מסמכים ונתונים פנימיים על הכנסות החברה, העשויים לתרום לבירור הסוגיה.

העורך הראשי של "ישראל היום", עמוס רגב (צילום: "העין השביעית")

העורך הראשי של "ישראל היום", עמוס רגב (צילום: "העין השביעית")

המידע הוגש לבית-הדין בעקבות תביעה שהגיש עובד לשעבר, אופיר בן-יהונתן, מנהל מכירות ולקוחות בתחום הניו-מדיה. בן-יהונתן טען כי בעיתון חייבים לו כ-770 אלף שקל בהתבסס על רישומי מכירות שערך. ב"ישראל היום", מנגד, הציגו מסמכים שלשיטתם הפריכו את טענותיו. בדיון שנערך בפני בית-הדין בשנה שעברה ביקשו הצדדים להטיל חיסיון על המסמכים – ובקשתם אושרה. בחודש שעבר נמחקה התביעה.

בעבר כבר הגישו נציגי "ישראל היום" לבית המשפט נתונים פנימיים על המחירים שגובה העיתון ממפרסמים, ובכך נתנו להם פומבי. כעת, כך נראה, נוקטים שם ביתר זהירות. לאחר מחיקת התביעה שהגיש בן-יהונתן הוחלט ב"ישראל היום" לתבוע אותו בטענה ל"חשיפה וגזל סודות מסחריים". בעיתונו של אדלסון טוענים כי במהלך ניהול התביעה התברר שהעובד לשעבר מחזיק ברשותו מסמכים פנימיים רבים, הכוללים "מידע רגיש" על הלקוחות וההכנסות של "ישראל היום".

לטענת עורכי-הדין של החינמון, מדובר ב"אוצר בלום עבור מתחריה העסקיים" של החברה – וחשיפתו ברבים תגרום לה ל"נזקים כבדים ומגוונים", כך בכתב התביעה שהוגש מטעם "ישראל היום". אמנם, באי-כוחו של "ישראל היום" אינם מפרטים את מהות הנזקים שייגרמו לה לכאורה, ואינם מסבירים אם חששם נובע מכך שנתוני המכירות עלולים להצביע על כך שהעיתון אכן מתנהל בניגוד להיגיון העסקי השגור.

לפיכך דורשים ב"ישראל היום" מבית-הדין להורות לבן-יהונתן למסור רשימה של כל הנתונים והמסמכים הפנימיים שנמצאים בידיו, ולהסגיר את שמותיהם של כל הגורמים שנחשפו אליהם. כמו כן מבקשים בעיתון מבית-הדין להוציא צו שיאסור על איש הפרסום לעשות שימוש כלשהו במידע – ולהטיל עליו תשלום פיצויים בסך 100 אלף שקל.

48861-02-15
64518-06-16