חברת ידיעות-תקשורת בע"מ תשלם עשרות אלפי שקלים לאשה שהגישה תביעה בטענה לפרסום דיבתי במודעת "תוכן שיווקי" שהופיעה במגזין "בלייזר".

בשלהי שנת 2013 יצאה יבואנית הטלפונים הניידים של סמסונג במבצע משותף עם חברת מוצרי טיפוח ומגזין "בלייזר". במסגרת המבצע הוזמנו קוראות לשלוח תמונות "גרועות" שלהן, ללא איפור, כדי שאלה יעברו עיבוד על-ידי תוכנה פנימית של מכשיר מתוצרת סמסונג. לזוכים בהגרלה הובטחו ערכות טיפוח. התובעת סיפרה שראתה מודעה על המבצע, ובעקבות זאת צילמה את עצמה ללא איפור ושלחה את תצלומיה. כעבור כחמישה חודשים הופתעה לגלות את התצלום שלה מודפס בגיליון "בלייזר", בעמוד שהוגדר כ"תוכן שיווקי", שם הוגדרה כמכוערת.

באמצעות עו"ד רון לוינטל הגישה האשה תביעה נגד חברת ידיעות-תקשורת, נגד יבואנית מכשירי הסלולר ונגד חברת הטיפוח, בטענה להוצאת דיבה. האשה דרשה פיצוי בסך 100 אלף שקל.

"ידיעות אחרונות": "כל קורא סביר של עיתון בלייזר, עיתון גברים המאופיין בהומור וולגרי, יודע שלא לייחס חשיבות לאמור בו בנוגע לאדם זה או אחר"

לטענת האשה, לא ידעה כלל שהתמונה שלה תתנוסס בעיתון המיועד לגברים, ובוודאי שלא חשבה שהתמונה ששלחה תעבור עיבוד כדי שתיראה בה עוד פחות טוב, ושהיא תוצג כ"מכוערת". בנוסף טענה כי מעולם לא קיבלה את ערכת הטיפוח שבה כביכול זכתה (ואשר התבררה לה בדיעבד כמיועדת "לגבר הרגיש"). לפי כתב התביעה, האישה "היתה – ללא ידיעתה והבנתה – סטטיסטית במסע פרסום סדיסטי ומכוער, על גבה ועל חשבונה, כדי לשרת חוש הומור מעוות של עורכי העיתון".

ב"ידיעות תקשורת" טענו להגנתם קודם כל כי הם אינם המו"ל או הבעלים של מגזין "בלייזר". עוד טענו, באמצעות עורכי-הדין תמיר גליק ומיכל נצר, כי המודעה להשתתפות במיזם הפרסומי נוסחה כך שהיה ברור כי מדובר במיזם הומוריסטי.

בכלל, נטען בכתב ההגנה, "כל קורא סביר של עיתון 'בלייזר', עיתון גברים המאופיין בהומור וולגרי, יודע שלא לייחס חשיבות לאמור בו בנוגע לאדם זה או אחר". שושי עשהאל-מלכה, מנכ"לית חברת ידיעות-שורות בע"מ, המוציאה לאור את "בלייזר", הצהירה כי "קהל קוראיו של 'בלייזר' מודע היטב לכך שמדובר במגזין הומוריסטי המאופיין בסגנון הומור היתולי, בוטה ומושחז".

הנתבעות הכחישו שהוציאו את דיבת התובעת, ובכלל הכחישו את טענותיה (למעט הטענה כי לא קיבלה את ערכת הטיפוח. לגבי טענה זו הודו כי הערכה לא נשלחה אל התובעת, וזאת בשל "שגגה"), ודרשו לדחות את התביעה.

לפני כשבועיים, בדיון שהתקיים בפני השופטת ריבה ניב בבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכמה שלפיה, מבלי להודות בטענה כלשהי, ובמענה להמלצת בית-המשפט, תשלם חברת ידיעות-תקשורת לתובעת 30 אלף שקל. השופטת ניב נתנה להסכמה תוקף של פסק דין.

42163-06-14