תוכנית מספר 54 של "קול העין", תוכנית הרדיו השבועית של "העין השביעית" וקול-הקמפוס, מוקדשת הפעם כולה לחודש הרמדאן. בפתח התוכנית משוחחים המגישים אורן פרסיקו ונמרוד הלברטל עם הסופר והעיתונאי עלא חליחל, אשר בשנת 2008 עורר סערה כאשר פרסם מאמר סאטירי בגנות האופן שבו מציינים כיום את הרמדאן.

"כתבתי שאני שונא את רמדאן", משחזר חליחל ומספר כי כתב בגנות הנהנתנות, הבזבוזים והאכילה המופרזת שמאפיינים את החודש. בעקבות הפרסום נדרש להתנצל, סירב והתפטר. היום, מוסיף חליחל, לא היה כותב טור שכזה בעיתון אלא בפייסבוק, כלי שמאפשר ממילא לציבור הערבי בישראל להביע עמדות שבעבר נחשבו לטאבו.

שאדי בלאן, שדרן ועורך בקול-ישראל בערבית, מתאר את מגוון סדרות הטלוויזיה שמופקות בעולם הערבי לקראת חודש הרמדאן. "זו העונה הכי חשובה בטלוויזיה בעולם הערבי", אומר בלאן, "כי אחרי שעות של צום לאנשים בערב אין מה לעשות חוץ מטלוויזיה". רק המצרים הפיקו השנה כ-40 סדרות, הוא אומר, ועוד כ-30 סדרות הופקו במדינות אחרות כמו לבנון וסוריה או מדינות המפרץ. לדברי בלאן, הסדרות עוסקות גם בנושאים אקטואליים וחברתיים על המתרחש במצרים או סוריה. הסדרה החביבה עליו השנה, אומר בלאן, היא סדרה מצרית בשם "גרנד הוטל", המתארת את הנעשה במלון פאר במצרים של שנות ה-50.

הפרסומאי ואיש העסקים מוסא חסדייה, מייסד ומנכ"ל חברת הפרסום "סקטורס אל בוסתאני", מתאר את מאמצי השיווק האדירים שחברות ישראליות משקיעות לקראת הרמדאן. לדבריו, כשליש מההכנסות השנתיות של משרד הפרסום שלו מגיעות מחודש הרמדאן. על קמפיין לרמדאן שהכין משרדו לחברת תנובה, הוא מספר, התחילו לעבוד לפני ארבעה חודשים. "כל החברות, גם החברות המקומיות, גם החברות הגדולות, גם הבנקים, גם משרדי ממשלה, כולם שמים את יהבם על רמדאן", אומר חסדייה, "אחר כך, בסוף הרמדאן, יש את עיד אל-פיטר, אז יש הרבה קניות של הלבשה והנעלה. כאן נכנסים הקניונים ומרכזי הקניות, וכולם מפרסמים, כולם רוצים לקחת את הנתח שלהם".

בפרוייקט "מדד הייצוג" נמצא כי מרבית המרואיינים בכלי התקשורת בישראל באייטמים על הרמדאן היו יהודים. בסיום "קול העין" מתארח יואב איתיאל, כתב ומגיש ברדיו חיפה, המספר על תוכנית הרדיו שלו "כאן גרים בכיף", שמוקדשת לא רק ברמדאן אלא בכל השנה לדו-קיום, וכוללת מרואיינים ערבים לצד יהודים. "אנחנו בהחלט מביאים את רוח החג, גם עם מוסלמים שמספרים על מנהגי החג בתוכנית שנועדה לחזק את הדו-קיום", אומר איתיאל. לדבריו, הרעיון לתוכנית "כאן גרים בכיף" צץ בראשו כבר לפני כמה שנים אבל היא החלה להיות משודרת לפני חודשים אחדים, בתחילת האינתיפאדה השלישית. "אמרנו, 'יאללה. זה הזמן להוציא את התוכנית הזו מהמגירה'. זה היה חלום שלי לעשות את זה כבר זמן רב".

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".