העורכים הבכירים בעיתון "ישראל היום" יצאו מגדרם הבוקר כדי להוקיע את אלה שטוענים כי הגיעה העת להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכותרת בראש שער העיתון בישרה כי אלה החפצים בהחלפת המנהיג "לא מכבדים את רצון הבוחר". המהלך כונה "אי-דמוקרטיה", ואף נרמז על סכנה של הפיכה צבאית ("השמאל והגנרלים", כונו הזוממים נגד השלטון).

כל הכפולה השנייה בעיתון הוקדשה למאמר נוקב (עד כדי כך נוקב שנפתח במלה "די!") מאת עורך חדשות החוץ בועז ביסמוט והעורך הראשי עמוס רגב. השניים תהו האם אהוד ברק, ובכירים אחרים שקראו בימים האחרונים להחלפת נתניהו, בעצם רוצים "להחליף את העם".

"לאהוד ברק זיכרון קצר", כתבו ביסמוט ורגב, ופירטו את התחזיות השגויות של ראש הממשלה לשעבר. "סכנה לדמוקרטיה זה כשלא מכבדים את רצון העם", הסבירו. "לגיטימי לרצות להיות בשלטון, לגיטימי לנסות ולהפיל ממשלה (יש לזה אפילו כלים קונסטיטוציוניים), לגיטימי למתוח ביקורת, לגיטימי לרצות לנצח בבחירות. אז זהו, שהבחירות היו לפני זמן די קצר, ועדיין אין בחירות. ועד שנחליף את העם הסורר הזה, יש להניח שהממשלה תמשיך לתפקד".

שערי "ישראל היום" אחרי אמירות של ברק כי על ראש הממשלה לעזוב את תפקידו. מימין: 31.3.08, 19.6.16

אולם לא רק לברק יש זיכרון קצר. גם לעורכים הבכירים ב"ישראל היום". כפי שהבחין וצייץ עיתונאי "דה-מרקר" רותם שטרקמן, בפעם קודמת שברק הודיע כי הגיעה העת להחליף את ראש הממשלה המכהן, ב"ישראל היום" התייחסו אליו אחרת. ההבדל טמון בזהות ראש הממשלה. כיום זהו בנימין נתניהו, חברם האישי הקרוב של עמוס רגב ושל המייסד של "ישראל היום" שלדון אדלסון; בפעם הקודמת התפקיד היה בידי אהוד אולמרט.

בשנת 2008 אמר ברק לקבוצה של הורים שכולים כי על ראש הממשלה אולמרט ללכת הביתה בשל המלחמה הכושלת שניהל בלבנון. עורך חדשות החוץ והעורך הראשי לא פרסמו אז במשותף ביקורת קשה על ברק, לא רמזו למהלכים אנטי-דמוקרטיים ולא הזכירו מתי חלו הבחירות. ההפך הוא הנכון. למחרת היום שבו אמר ברק את אשר אמר הוקדשה לכך הכותרת הראשית ב"ישראל היום", שקראה: "ברק: אולמרט צריך ללכת". הדיווח על האמירה של ברק פורסם בראש הכפולה הפותחת של העיתון, ממש לצד רשימת העקרונות של "ישראל היום", ובהם "לומר את האמת, ישר ולעניין" וכן "להיות הוגנים ומאוזנים".

הדיווחים על דברי ברק, "ישראל היום", מימין: 31.3.08, 19.6.2016