לבעלי נטייה מינית לא-הטרוסקסואלית כינויים מגוונים, אך העיתונאים החרדים הצליחו לדווח על הטבח במועדון הגאה, או מועדון ההומואים, או מועדון הלהט"ב – מבלי להשתמש באף אחד מהם. את אתר הרצח, מועדון ה"פולס" באורלנדו, תיארו העיתונאים החרדים כ"מתחם הומה אדם", "אולם הומה מאדם" ו"אולם אירועים".

כך עיתונאי "יתד נאמן" בישרו בשער על "טבח אסלאמי המוני בלב ארצות-הברית" וכי "דאע"ש קיבל אחריות", ללא אזכור כלשהו של ההקשר האחר של הרצח. עיתונאי "המודיע" כתבו בכותרת הראשית על מספר ההרוגים ועל נטילת האחריות של ארגון הטרור האסלאמי, מבלי להזכיר כי מדובר בהתנקשות בבעלי נטייה מינית מסוימת. עיתונאי "הפלס" כתבו על "50 הרוגים בפיגוע ירי בפלורידה", ומיד אחר-כך כי "דאע"ש נטל אחריות". "דאע"ש היכה בארה"ב: לפחות 50 בני אדם נרצחו בטבח מחריד שבוצע באורלנדו שבפלורידה", נכתב בכותרת של "המבשר".

העיתונאים החרדים עסקו בפרשנות פוליטית של האירוע, אולם התעקשותם שלא לעסוק בהקשר ההומואי הותירה את הפרשנות שלהם צולעת וחסרה. למעשה, הכחשת המציאות של העיתונאים החרדים הובילה אותם בעל כורחם לאחוז בעמדה של המועמד לנשיאות דונלד טראמפ, שמיהר למתג את הפיגוע כלאומני גרידא על מנת לנגח את יריביו הפוליטיים. כך למשל יעקב לוסטיגמן ב"המבשר" כתב על "הצביעות של טראמפ", אולם עסק במוצאו של הרוצח ("אזרח אמריקאי, דובר אנגלית רהוטה ובעל מראה מערבי למדי"), ולא בזהות הנרצחים.

הבחירה המדירה של העיתונאים החרדים הביאה לכך שמקוראיהם נחסכו פיסות מציאות שלמות – כך למשל לא יכלו לדווח על עצרות ההזדהות של הקהילה הגאה בארץ עם זו שבארצות-הברית, או על המלחמה הברוטאלית בהומואים שמנהל דאע"ש – ארגון שכמו העיתונאים החרדים בישראל, אינו מכיר בעצם קיומם של בעלי נטייה מינית שונה.

*   *   *

שערי העיתונים החרדים, 13.6.16

"יתד נאמן", 13.6.16

"יתד נאמן", 13.6.16

"הפלס", 13.6.16

"הפלס", 13.6.16

"המודיע", 13.6.16

"המודיע", 13.6.16

"המבשר", 13.6.16

"המבשר", 13.6.16

עצרת זיכרון בניו-יורק לטבח במועדון הגאה באורלנדו, 12.6.16 (צילום: תומאס אלטפאדר גוד, רשיון CC-BY-ND-2.0)

עצרת זיכרון בניו-יורק לטבח במועדון הגאה באורלנדו, 12.6.16 (צילום: תומאס אלטפאדר גוד, רשיון CC-BY-ND-2.0)