התוכנית ה-52 במספר של "קול העין", תוכנית הרדיו השבועית של "העין השביעית" וקול-הקמפוס, נפתחת בשיחה עם ד"ר דורון נבות מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. ד"ר נבות, החוקר תופעות של שחיתות וקשרי הון-שלטון, משוחח עם המנחים איתמר ב"ז ונמרוד הלברטל על פרשיית המינוי השנוי במחלוקת של יו"ר חברת חדשות 10, הלוביסט והיחצן רמי סדן.

סדן, שעבד עם בני הזוג שרה ובנימין נתניהו בתקופת שלטונו הראשונה של נתניהו, הוצג בתקשורת כמינוי מטעם. במקביל, הפיצו בכירי חברת החדשות חלקים מדברים חריפים שאמר (או לא אמר, הגרסאות בעניין סותרות) על השר אריה דרעי ומפלגת ש"ס. באופן פרדוקסלי, הניסיון להדיח את סדן מתבצע בין היתר באמצעות פנייה לנתניהו, ראש הממשלה ושר התקשורת, בדרישה שיפעל להדחתו.

מה יותר מסריח, המינוי הפגום או האפשרות שסיכולו יגיע באמצעות התערבות פוליטית פסולה? עם השאלה הזאת נפתחת השיחה עם ד"ר נבות, שקושר בין המינוי של סדן ובין שורה של מינויים פגומים שבוצעו בתקופות כהונתו של נתניהו, ומצביע על התופעה המדאיגה ועל המסקנות העולות ממנה.

המרואיין השני בתוכנית הוא גיל פלוטקין, מנהל אתר החדשות החדש "דבר ראשון", שבבעלות ההסתדרות. יומיים לאחר השקת האתר, פלוטקין מספר על האג'נדה המערכתית של "דבר ראשון", על הרכב המערכת ועל תהליך ההקמה שלו. לאחר מכן הוא נשאל על מעורבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בהקמת האתר, על המודל הכלכלי ועל האפשרות שהעובדים – חברי תנועת דרור ישראל – יסקרו באופן חופשי את הארגון המשלם את שכרם.

התוכנית נחתמת בשיחה עם אוריאל דסקל, עורך מדור הספורט ב"כלכליסט", שמסביר מה עומד מאחורי הנדידה של שידורי הספורט הישירים מערוצי טלוויזיה פתוחים לפלטפורמות בתשלום – שידורי הכבלים והלוויין וערוצי הפרימיום המצריכים תשלום נוסף.

"הוט ו-yes נמצאות בתחרות, אבל לא מול ערוץ 1, ערוץ 10 או ערוץ 2", אמר דסקל. "הן בתחרות מול דברים כמו סטרימינג. כשבן אדם יכול להוריד את כל הסדרות השוות מהאינטרנט, הוא לא צריך טלוויזיה. וזאת התחרות הגדולה של כל ערוצי התקשורת בכל העולם – הם צריכים להביא תוכן שאפשר יהיה לצרוך דרך הטלוויזיה, ולכן שידורי הספורט הרבה-הרבה יותר פופולריים בשנים האחרונות. משום שאלו השידורים היחידים שאתה חייב לצרוך בלייב, ועדיף בטלוויזיה".

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".