כמה פעמים נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם איש העסקים שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, בשלוש השנים האחרונות? היכן נערכו הפגישות, כמה זמן ארכו, האם נרשם בהן פרוטוקול, ומי עוד נכח בהן? על השאלות הללו מבקש עו"ד שחר בן-מאיר לקבל תשובה מהממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה. אחרי שבקשת חופש מידע שהגיש בסוגיה זו לא נענתה, הגיש לאחרונה עו"ד בן-מאיר עתירה מינהלית לבית-המשפט המחוזי בירושלים.

בחודש אוקטובר האחרון פרסם עיתונאי "הארץ" גידי וייץ כתבה שלפיה אתר "וואלה", שבבעלות אלוביץ', משרת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונתניהו, בתפקידו כשר תקשורת, פועל למען האינטרסים של אלוביץ' בבזק. בעקבות הכתבה פנה עו"ד בן-מאיר לממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה עם רשימת השאלות שלעיל.

אף שחלפה מאז למעלה מחצי שנה, לא קיבל עו"ד בן-מאיר תשובות לשאלותיו. אפילו לא תשובה כי אין בכוונת הממונה על חופש המידע המשרד להשיב לו. אחרי כמה וכמה דחיות נכתב לעו"ד בן-מאיר כי הממונה על חופש המידע במשרד יפנה אל אלוביץ' לצורך קבלת עמדתו, ויודיע בהמשך כיצד בכוונתו לנהוג. ואולם, חרף תזכורות חוזרות מצד עו"ד בן-מאיר, הודעה כזו מעולם לא נמסרה. בצר לו, פנה עו"ד בן-מאיר לבית-המשפט כדי לחייב את הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה למסור לו את הנתונים שביקש.

"סוגיית הקשר ההדוק (בין אישי ובין עסקי) שבין ראש הממשלה לבין אלוביץ' הינה סוגיה הנמצאת על סדר היום הציבורי", כתב עו"ד בן-מאיר בעתירתו. "[...] הזכות המוקנית לאזרח בחוק חופש המידע כוללת בחובה את החובה הפוזיטיבית המוטלת על הרשות לספק לציבור את המידע המבוקש".

בעוד עתירתו של עו"ד בן-מאיר נמצאת בתחילת דרכה, עתירה שהגישו רביב דרוקר וחברת החדשות של ערוץ 10, על מועדי השיחות של נתניהו עם שלדון אדלסון ועמוס רגב, מתנהלת זה חודשים אחדים. אחרי שבית-המשפט המחוזי חייב את משרד ראש הממשלה לספק לעותרים את הנתונים שביקשו, חייב העליון את המחוזי לשמוע את עמדת אדלסון ורגב בטרם ימסור החלטה סופית.

המשותף לשתי העתירות הוא הקשר הבעייתי בין ראש ממשלה (המכהן במקביל כשר תקשורת) לבין בעליהם ומממניהם של כלי תקשורת המוטים לטובתו.

51889-05-16

להורדת הקובץ (PDF, 1.7MB)

*   *   *

אמיר טייג על שאול אלוביץ' ובנימין נתניהו, רשת ב', 18.5.15