כתבה ביקורתית כלפי צריכת חלב נמחקה מאתר ynet. דוברת מועצת-החלב שלחה קודם לכן מסר למערכת האתר לפיו בכתבה טענה "גובלת בדיבה" וביקשה להוסיף תגובה מטעמה. הדוברת, טל ליטמן-אנגל, מסרה ל"העין השביעית" אחרי הפרסום כאן באתר כי אם היתה יודעת שפנייתה תוביל למחיקת הכתבה, לא היתה שולחת את המכתב וכי המחיקה "גרמה נזק".

הדיאטנית טל חייקין פרסמה שלשום במדור הבריאות של ynet כתבה תחת הכותרת "למה הרשויות בבריטניה הורו לקצץ צריכת החלב בחצי?". לפי הכתבה, רשויות הבריאות בבריטניה עדכנו לאחרונה את הנחיות התזונה כך שיומלץ להסתפק בתפריט שמכיל עד 8% חלב ומוצריו בלבד. "המשמעות", כתבה, "היא צריכה יומית מוגבלת של מנה עד מנה וחצי בלבד של חלב ומוצריו". לפי חייקין, ההחלטה עוררה זעם בתעשיית החלב הבריטית.

אולם לא רק תעשיית החלב הבריטית זעמה, גם התעשייה בישראל. בעקבות פרסום הכתבה מאת חייקין פנתה דוברת מועצת-החלב טל ליטמן-אנגל אל עורך מדור הבריאות של ynet, דורון קופרשטין, בבקשה להוסיף תגובה מטעם המועצה. כעסה של דוברות המועצה יצא על המשפטים שחתמו את הכתבה מאת חייקין:

"התערבות תעשיית החלב בהמלצות תזונה במדינות רבות היא עניין שבשגרה, והמלצות התזונה הבריטיות הן מקרה יוצא דופן בנוף הכלכלי-פוליטי שבו אנו חיים. בישראל תעשיית החלב מפעילה לחצים רבים בניסיון להשפיע על המלצות לחלב בקרב קובעי מדיניות התזונה בישראל, ולפרסם לציבור המלצות פוליטיות ולא מדעיות. אפשר רק לקוות שבמשרד הבריאות הישראלי לא ייכנעו ללובי המאסיבי של תעשיית החלב, ויאמצו המלצות תזונה שקולות ומדעיות בדומה לאלו שהתקבלו באנגליה".

"אתם מקשרים לכתבה של תוכנית חיסכון שמדברת על כך שמשרד הבריאות בוחן את האפשרות לעדכן את ההמלצה ‒ לא לכתבה שמדברת על איזשהו לחץ שמפעילה תעשיית החלב, וזה מטעה את הקורא", כתבה דוברת מועצת-החלב לעורך ynet בריאות, כך לפי צילום מסך שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה.

ליטמן-אנגל ביקשה להוסיף תגובה שלפיה מועצת-החלב אינה מפעילה לחצים רבים או לובי מסיבי, וכי במדינות רבות בעולם ממליצים על 2‒3 מנות חלב ביום. באתר לא נמצאה תגובה כזו, אולם הכתבה עצמה, כאמור, נמחקה.

"למה הרשויות בבריטניה הורו לקצץ צריכת החלב בחצי", הכתבה שנמחקה ממדור הבריאות ב-ynet

"למה הרשויות בבריטניה הורו לקצץ צריכת החלב בחצי", הכתבה שנמחקה ממדור הבריאות ב-ynet

ל-ynet, כמו לאחיו המודפס "ידיעות אחרונות", היו בעבר שיתופי פעולה מסחריים עם חברת תנובה. עוד קודם לכן מימנה מועצת-החלב מדור באתר במטרה לעודד צריכת חלב בקרב ילדים. אולי משום כך הגיעה חייקין למסקנה כי הכתבה שלה ירדה בשל לחצים כלכליים על מערכת האתר: "היוש לכולם", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה בעקבות מחיקת הכתבה. "הכתבה ירדה כמובן ולא ניתן למצוא אותה יותר ‒ כשיש בעלי ממון והשפעה על העיתון". בתגובה טענה ליטמן-אנגל כי ב-ynet החליטו על דעת עצמם להוריד את הכתבה, וזאת משום שהתוכן בה היה מסולף, וצירפה צילומי מסך של המייל שהעבירה לקופרשטיין.

מעורך מדור הבריאות של אתר ynet, דורון קופרשטין, ועורך האתר, אמנון מרנדה, נמסר כי לא יגיבו.