איש העסקים מאיר שרבט פנה לבית-המשפט כדי לקבל הקלטות של שתי שיחות טלפון ופגישה שקיים איתו העיתונאי מתן חודורוב. שרבט טוען כי הוא צפוי להגיש תביעה נזיקית נגד חודורוב, אך עוד לפני כן הוא מבקש לקבל לידיו את הקלטות השיחות "לשם הגנה על שמו". על הבקשה דווח לראשונה באתר News1.

לפני כחודשיים פרסם עיתונאי ערוץ 10 בעמוד הפייסבוק שלו כי יזם נדל"ן הציע לו שוחד תמורת שילוב של תכנים מטעמו בתוכניות החדשות של ערוץ 10. עד מהרה נחשף בערוץ 10 כי מדובר במאיר שרבט.

בבקשה שהגיש לבית-המשפט המחוזי מרכז, באמצעות עו"ד יהודה שוורץ, טוען שרבט כי שוחח עם חודורוב בטלפון פעמיים ונפגש איתו לפגישה אחת, ובמהלך המגעים הללו הוקלט בלא ידיעתו. לדבריו, חודורוב "ערך את השיחות באופן מגמתי בכוונה תחילה, תוך הוצאת דברים מהקשרם ומתן 'הסברים' לציבור הצופים אודות מסקנות שיש להסיק מאותן שיחות".

לדברי שרבט, הוא פנה לחודורוב כדי להציע לו להיות הפרזנטור של קרן השקעות שהקים, לקדם את הקרן ברשתות החברתיות ובהרצאות. שרבט טוען עוד כי שאל במפורש את חודורוב האם יש מניעה כלשהי בהשתתפותו במיזם. "חודורוב נתן לתובע להבין שאין כל מניעה חוקית או אחרת לקיום ההתקשרות, וכי הוא מתעניין בהצעה ומבקש לקדם פגישה מסודרת להמשך התקשרות עתידית", כותב שרבט, "אך בפועל כל כוונתו היתה לבשל כתבה שבה יוכל להציג את עצמו כעיתונאי 'נקי' על גבו של התובע".

לפי הבקשה שהגיש שרבט, שמו הטוב "נפגע קשות", וכן נגרם נזק לעסקיו. לכן הוא מבקש לקבל עותק מאותן שיחות, וזאת "על מנת שיוכל להציגן בפני מכריו ועמיתיו". שרבט מבהיר לבית-המשפט כי הוא "עתיד להגיש תביעה נזיקית כאמור, אשר במסגרתה בכל מקרה הנתבעים יידרשו לחשוף את תוכן השיחות במלואן", ועל כן אין מניעה שיעשו זאת כבר כעת.

12952-06-14

* * *

הכתבה בערוץ 10