הפרויקט "עד שישחק שחקן ערבי בבית"ר" שיזם "הארץ" ביולי 2015 היה יכול להמשיך להכות בעוז גם עוד עשר שנים בפינה המצומצמת של העיתון והאתר דלי התפוצה לעומת יתר מדורי הספורט - ואף אחד לא היה מרגיש או מתרגש. עד שהשבוע באה בית"ר ירושלים בכבודה ובעצמה ודאגה לחלץ אותו מאפלה לאורה.

סירובו של דובר המועדון, אושרי דודאי, להכניס השבוע את כתב "הארץ" למשחק מול באר-שבע, באקט בריוני המנוגד למדיניות מינהלת הליגה, ההתאחדות לכדורגל והדמוקרטיה בכלל, חילצה מהעורך אייל גיל הצהרה לוחמנית – "לא נשתוק על כך" בתוספת הבטחה לפנות לבית המשפט.

דוברים של קבוצות נוטים ליפול למלכודת הפתאים הזו, שבה הם עושים שרירים על עיתונאים שמפרסמים מידע לא מחמיא על הקבוצה. במקרה הזה מדובר בסנקציה מטופשת כלפי גוף תקשורת, שספק אם מבין אלפי אוהדי בית"ר יימצא מניין קוראים שיוציא מכיסו שקל אחד לרכוש גיליון שלו. אחרי הכל מדובר בעיתון השמאלני "עוכר ישראל".

"הארץ" לא זקוק למקום של כבוד ביציע העיתונאים בטדי. אבל לצורך הפרויקט שלו הוא מיהר לעוט על המציאה ולנופף בדגל הדמוקרטי. הוא היחיד מבין כלי התקשורת שלא רק התריע על הדרת ערבים בקבוצה ישראלית, אלא גם עשה. הסבלנות השתלמה. תשעה חודשים אחרי שהפרויקט יצא לדרך ובהמשך דישדש להנאתו בין כותלי מתחם שוקן, הוא קיבל תהודה וחזר לכותרות. הפרחים לבית"ר ירושלים ולדובר שלה. אולי בזכותם יידרש לעניין גם שופט בירושלים, או למצער יחל פרויקט חדש – "עד שייכנס כתב 'הארץ' לטדי".