מזכ"ל מועצת העיתונות אריק בכר הודיע אתמול לחברי נשיאות ומליאת המועצה כי יסיים בהמשך השנה את תפקידו, לאחר שבע שנים. במקומו צפוי להתמנות למזכ"ל המועצה מוטי רוזנבלום, לשעבר עיתונאי "מעריב". השבוע, טרם ישיבת המועצה, נערכה לרוזנבלום פגישת היכרות עם נשיאת המועצה דליה דורנר, יחיאל לימור, יאיר טרצ'יצקי ועמוס שוקן. הללו סברו שהוא מתאים לתפקיד, לכל הפחות לשנת ניסיון, והודיעו על כך לנשיאות ולמליאת המועצה.

רוזנבלום מוכן לעבוד בהתנדבות, עובדה שצפויה להיות לה השפעה מכרעת על תקציב מועצת העיתונות. לפי מסמכי המועצה האחרונים שזמינים באתר גיידסטאר, בשנת 2014 הסתכם שכרו של המזכ"ל בכר בכ-234 אלף שקל ברוטו, שיעור ניכר מתוך סך התקציב של המועצה. כבר לפני כשנתיים, כשהמועצה נקלעה למשבר כלכלי, עלתה לדיון סוגיית שכרם של המזכ"ל והמזכירות, שתפס אז למעלה מ-70% מסך התקציב. בישיבה האחרונה שנערכה נטען כי גם כיום קרוב ל-60% מתקציב המועצה מופנה לשכר. כעת, עם התחלופה הצפויה בתפקיד המזכ"ל, יתפנה למועצת העיתונות סכום ניכר אותו יוכלו להשקיע בפעילות.

דורנר, ומשתתפים אחרים בישיבה, דיברו בשבחו של רוזנבלום, ניסיונו ויכולותיו, אולם דורנר גם הדגישה כי במצבה הנוכחי של המועצה, שמוחזקת בעיקר על ידי דמי החבר של "הארץ" ו"ישראל היום", הנכונות של המזכ"ל לעבוד בהתנדבות והחיסכון הצפוי למועצה אינם עניין של מה בכך. "הגדולה שלו היא שהוא לא רוצה כסף", הגדירה זאת נשיאת המועצה. בנוסף, העבודה בהתנדבות מאפשרת למועצה להימנע מהליך בחירה ארוך הכולל הוצאת קול קורא והקמת ועדת איתור.

לפי המתווה שעליו סוכם בישיבה האחרונה בכר צפוי לעבוד כמזכ"ל עד סוף חודש יוני הקרוב, אז יתפוס רוזנבלום את מקומו.