העיתונאי שלמה מן, בעל טור הביקורת "עומד בשער" באתר "העין השביעית", ואופירה אסייג ואתר one, משכו את הערעורים שהגישו על פסיקת בית-משפט השלום שקבע כי מן הוציא את דיבת אופירה אסייג ואתר one. בית-המשפט המחוזי לא דן כלל בטענות, אלא המליץ לצדדים למשוך את ערעוריהם. המשמעות היא כי מן לא יקבל חזרה את הכסף ששילם כפיצוי לאסייג, ואילו אסייג ואתר one לא יקבלו פיצוי נוסף כפי שדרשו.

לפני כשנה פסק בית-משפט השלום כי מן, וכן העיתונאים רביב שכטר ועודד קרמר, הוציאו את דיבתה של אסייג, מבעלי ערוץ one והעורכת הראשית שלו, בפרסומים שונים שכתבו בבלוג "עומדים בשער" במהלך השנים 2007-2008. קרמר ושכטר חויבו לפצות את אסייג ב-30 אלף שקל בתוספת 10,000 שקל בגין שכר טרחת עורך-דין ואילו מן חויב לפצות את אסייג ב-75 אלף שקל בתוספת 15 אלף שקל עבור שכר טרחת עורך-דין.

שבועות אחדים לאחר מתן פסק הדין ערער מן לבית-המשפט המחוזי. מן טען, באמצעות עורכי-הדין שמעון מורמי ויהונתן קלינגר, כי לא היה מקום לקבוע כי הוציא את דיבת אסייג, שכן פרסומיו חוסים תחת ההגנות שבחוק איסור לשון הרע., ובהן הגנת הבעת דעה. עוד טען כי סכום הפיצויים שנפסק לו חרג מכל פרופורציה לנזק וכי מכל מקום לא היה ראוי לחייבו בהוצאות משפט, לנוכח העובדה כי בית-המשפט קיבל את טענותיו לגבי מרבית הפרסומים שעליהם נתבע.

גם אופירה אסייג וחברת סיטינט בע"מ, מפעילת אתר one, הגישו ערעור מטעמם על פסק הדין של בית-משפט השלום. לטענתם, כפי שבאה לידי ביטוי באמצעות עו"ד שי אליאס וליזי דללי, שגה בית-המשפט כשקבע כי חלק מהביטויים שפרסם מן נהנים מהגנת הבעת דעה. לטענת אסייג, לא היו אלה דעות אלא השמצות המבוססות על עובדות שקריות ועל כן יש לחייב את מן בפיצוי נוסף. בנוסף איים כתב הערעור בתביעה נגד "העין השביעית", בגין הביקורת שמן ממשיך לפרסם על אתר one.

השבוע הופיעו הצדדים ובאי כוחם בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו בפני השופטים ישעיהו שנלר, ד"ר קובי ורדי וחגי ברנר. לפי פרוטוקול הדיון, לאחר שבאי-כוח הצדדים חזרו והדגישו את עיקרי טיעוניהם הציע להם בית-המשפט למשוך את ערעוריהם באופן הדדי. בא-כוחה של אופירה אסייג הסכים, אולם בא-כוחו של מן הבהיר כי "ההצעה כפי שהיא לא יכולה לספק אותנו".

בא-כוחו של מן אמר לבית-המשפט כך: "כל הנושא פה הוא חופש ביטוי ונזקים כספיים וההצעה לא מתקנת את חופש הביטוי, את הפגיעה שאנחנו סבורים שיש להגן עליה [...] וגם לא את הנזקים הכספיים". עם זאת, לאחר הפסקה נוספת בדיון הודיע בא-כוחו של מן: "אנו נקבל בהכנעה את מה שאמר בית המשפט".

בהתאם לכך פסק בית-המשפט כי שני הערעורים יידחו וכל צד יישא בהוצאותיו.

8993-04-15
47872-04-15

להורדת הקובץ (PDF, 556KB)