עופר גולן, שתקף את יועצת התקשורת אמילי מואטי ימים אחדים לפני הבחירות האחרונות לכנסת, הורשע היום בעבירת תקיפה ונגזר עליו מאסר על תנאי וקנס.

החודש לפני שנה הגיע גולן למכללה למשפטים ולעסקים ברמת-גן, שם התקיים כנס בנושא מעמד האשה בהשתתפות חברת-הכנסת חנין זועבי. יחד עם כמה עשרות פעילי ימין אחרים הפגין גולן מחוץ למכללה. מואטי, שעבדה באותה העת כיועצת התקשורת של הרשימה-המשותפת, נכחה אף היא באירוע.

על-פי כתב האישום שבסעיפיו הודה גולן, כשמואטי עזבה את המקום הוא צעק וגידף אותה, ולאחר מכן תקף אותה והטיח בראשה מוט דגל, כפי שניתן לראות בסרטון ששודר בערוץ 10. מואטי התלוננה במשטרה, והמדינה, באמצעות פרקליטות מחוז תל-אביב, החליטה להעמיד את גולן לדין באשמת תקיפה הגורמת חבלה ממשית והתפרעות.

גולן, שיוצג על-ידי עו"ד איתמר בן-גביר, הגיע בחודש יולי האחרון להסדר עם המדינה ולפיו יבוטלו האישומים בתקיפה הגורמת חבלה ממשית והתפרעות ותחת זאת יואשם בתקיפה סתם. עוד הוסכם כי יודה באשמה וכי התביעה תדרוש מאסר על תנאי וקנס. כמו כן הסכימו הצדדים כי ההגנה תוכל לציין בטיעוניה לעונש כי מואטי הניפה "אצבע משולשת" לעבר גולן לפני שתקף אותה.

היום נערך בבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו, בפני השופט צחי עוזיאל, דיון לצורך קביעת גזר-הדין. עו"ד בן-גביר ביקש תחילה להימנע מהרשעה. הפרקליטות, באמצעות עו"ד לבנת מלמד, התנגדה. "הנאשם הודה בעבירה של תקיפת מתלוננת על-ידי כך שהטיח בראשה מוט של דגל, הכל על רקע אידיאולוגי", אמרה עו"ד מלמד. "[...] תסקיר המבחן מבהיר חד-משמעית שהנאשם לא נוטל אחריות על המעשים שלו. גם היום, לאחר שהודה בכתב האישום, הוא שולל אלימות פיזית, מתקשה להביע אמפתיה למתלוננת ומסרב לפצות אותה".

עו"ד בן-גביר, מנגד, טען כי יש להקל בעונשו של גולן. "מבחינתנו הדבר החשוב ביותר שהמדינה מבינה שקדמה לאותה תקיפה התגרות של מתלוננת, שהיא יועצת ברשימה-המשותפת. [...] אותה מתלוננת עוברת בכוונה מול הקבוצה, מניפה אצבע משולשת. הדברים האלה בוודאי לא צריכים להוביל לתקיפה. בן אדם צריך לדעת לשלוט על עצמו. [...] הצירוף של עבירה לא חמורה, התגרות ופרובוקציה של צד אחר ועבר פלילי דל ביותר מלמדים לטעמי שהעונש הראוי במקרה הזה הוא חזרה מהרשעה".

גולן עצמו פנה לבית-המשפט ואמר: "אני יודע שטעיתי. הטעות שלי היחידה [היתה] שנגררתי להתגרות שלה. עד היום אני עושה פעילויות, מחאות, עם פעילים שלי, שאנו מגיעים לכל מיני מקומות. יש התגרות מהצד השני, ולמדתי כבר לא לענות להם, כי זה לא לעניין".

לאחר הפסקה, ולאור המלצת השופט עוזיאל, חזר בו עו"ד בן-גביר מהבקשה להימנע מהרשעה. השופט עוזיאל קיבל את הצעת הצדדים לסיים את ההליך בהטלת מאסר מותנה וקנס, וגזר על גולן שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 1,200 שקל.

11823-03-15