עמוס שוקן, הבעלים והמוציא לאור של "הארץ", אינו מוכן להתייחס לשאלה אם גם הדור הבא שינהל את העיתון יבוא דווקא מתוך משפחת שוקן. לדבריו, ההכנסות של "הארץ" מפרסום הן מחצית מההכנסות לפני 7-8 שנים, מה שחייב קיצוצים הן בכח האדם והן במוצר - אך העיתון מרוויח. שוקן אמר גם שהוא הולך "בשמחה" לקראת הסכם קיבוצי עם עובדי העיתון - זאת למרות התנגדותו המסורתית לעבודה מאורגנת.

שוקן אמר את הדברים בראיון לניר גונטז', בעצמו בעל טור ב"הארץ", במסגרת התוכנית "סוגרים שבוע" ב"שידורי החללית" (Halalit.TV).

שוקן התייחס גם ליצחק לאור, בעל טור ולשעבר עורך בעיתון, שנשים האשימו אותו בהטרדה מינית ואף באונס, אמר: "לא מקובלת עליי הפרטת בית המשפט לפייסבוק" וגם "אני לא יודע על אירועים שהיו בתוך המערכת. לא הגיעה אלי שום תלונה". לאור, לדבריו, היה פשוט אדם בוטה - שדיבר בגסות הן לגברים והן לנשים.

שוקן התייחס גם להגדרה בוטה שהתפרסמה לאחרונה בתשבץ ההיגיון בעיתון - שהתייחסה לאונס קבוצתי: "זו הגדרה לגיטימית. אשתי לא התרגשה. זה משחק מילים". בנוגע לבני ציפר, עורך מוסף "תרבות וספרות" ובעל טור פרובוקטיבי שעורר לאחרונה שערורייה זוטא, אומר שוקן: "מכל השיחות איתו יצאתי בהרגשה שאני לא יודע האם מה שבני אומר לי זה מה שהוא חושב, או מה שהוא חושב שהוא צריך להגיד".

ניר גונטז מראיין את עמוס שוקן בתוכנית "סוגרים שבוע" בערוץ "החללית" (צילום מסך)

ניר גונטז מראיין את עמוס שוקן בתוכנית "סוגרים שבוע" בערוץ "החללית" (צילום מסך)