ענת קם משכה את התביעה שהגישה נגד הנהלת בתי-המשפט בדרישה לפיצוי בגין אי-ביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ. בקיץ האחרון הגיעה קם לנמל התעופה בן-גוריון לקראת טיסה לחופשה בחו"ל, אולם לא התאפשר לה לעלות על הטיסה בגין צו עיכוב יציאה מן הארץ. הצו הוצא נגדה לפני כשש שנים, במהלך דיון בתיק הפלילי שנוהל נגדה בגין הדלפת מסמכים מסווגים לעיתונאי אורי בלאו, תיק שבו הורשעה. בגין העיכוב נאלצה לעלות על טיסה חלופית בעלות של כ-2,000 שקל.

קם הגישה לבית-המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב–יפו תביעה בטענה כי לא היה מקום להשארת תוקפו של הצו לאחר תום ריצוי מאסרה. היא דרשה 2,070 שקל וכן 20 אלף שקל נוספים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה. המדינה טענה להגנתה, באמצעות המתמחה גדי דומב מפרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי), כי על קם היה לבקש את ביטול הצו, ומשלא עשתה זאת הרי שהתרשלה.

לפני כשבועיים התקיים דיון בתביעה, כשכל צד עומד על עמדתו. בפני בית-המשפט הוצג צו עיכוב היציאה מן הארץ שהוצא נגד קם, שבו נכתב במפורש כי על המעוכב להצטייד באישור על ביטול הצו אם ברצונו לצאת מגבולות המדינה.

לפי פרוטוקול הדיון, "לאחר שבית-המשפט הסביר את המורכבות ואת הבעייתיות של התיק לנוכח המסמכים עצמם והתהליך שנעשה ושלא נעשה", הוצע לקם לוותר על התביעה בלא תשלום הוצאות. "לא בנקל הגשתי את התביעה", אמרה קם בתגובה, "אני למודת מסדרונות בית-משפט". עם זאת הוסיפה: "אני מבינה ואני מקבלת את הצעת בית-המשפט".

46177-07-15