היחסים בין רדיו תל-אביב 102FM לבין הצמד הראל סלוצקי ועופר דומינגז, היו הפוכים בתכלית מהאופן שבו הם מתוארים בידי שני הבדרנים, כך מצהיר אבי משולם, מנכ"ל חברת רדיו 89 בע"מ, מפעילת רדיו תל-אביב 102FM, בפני בית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו.

בעוד סלוצקי ודומינגז טענו כי התוכן בתוכנית הבידור שהגישו בתחנת הרדיו הוכתב רובו ככולו על-ידי הנהלת התחנה, מנכ"ל הרדיו טוען כי הם היו אלה שיזמו, תכננו והוציאו אל הפועל את התוכן בתוכניתם.

חילופי הטענות נשמעים במסגרת תביעה שהגישו שני הבדרנים נגד תחנת הרדיו בטענה שפוטרו שלא כדין ולא קיבלו את מלוא הזכויות הסוציאליות בשנים שבהן הגישו ברדיו את תוכנית הבוקר שלהם. כפיצוי דורשים השניים, באמצעות עו"ד ליאור קלוגמן, כמיליון שקלים. בתחנת הרדיו מכחישים מכל וכל כי היו יחסי עובד-מעביד עם צמד המגישים, וכעת, בתצהירי הנתבעים שהוגשו בשבוע שעבר באמצעות עורכי-הדין אילן בומבך ויריב רונן, מפרטים נציגי התחנה לגבי טיב היחסים שהן היו לטענתם עם השניים.

בתגובה לטענת סלוצקי ודומינגז כי "לרדיו הייתה שליטה מוחלטת על עבודתנו, גם ביחס למסגרת הזמן והמקום שבו בוצעה העבודה, וכם ביחס לתכנים שהורשינו לעסוק בהם", מצהיר משולם כי טענה זו הינה "מופת לעיוות המציאות".

"מעולם לא ביקשתי לראות את ה'ליין-אפ' של התכנית טרם שידורה", מצהיר משולם, "אם הייתי מעורב בכך, הרי שהיה זה במענה לפניות של התובעים עצמם (ובעיקר דומינגז) אשר שאלו לעצתי (במובחן מאישורי), וכן לאחר אירועים טראגיים ברמה לאומית, אשר הצריכו אותי לדאוג כי התכנית לא תכלול הומור קיצוני יתר על המידה באותו בוקר ספציפי.

"התובעים היו אחראים לכתיבת התכנים בתכנית. התובעים היו אחראים על זהות המרואיינים וכן על זהות המתארחים באולפן. פעמים רבות הזמינו התובעים על דעת עצמם את חבריהם הזמרים – קובי אפללו, פבלו רוזנברג, זאב נחמה ודני רובס. כמו כן הם בחרו לפרגן פעמים רבות למסעדה, מוצר, מאכל או משקה, וזאת נעשה על דעתם הבלעדית.

"ייתכן שבאורח נדיר הצעתי (אולי פעם בשנה!) אורח ספציפי, אך רק כאשר היה מדובר במשימה מיוחדת של התחנה לטובת עניינים ספציפיים, ולא בדרך שגרה.
ממש לא. אכן, הנתבעת הייתה זו שהתקשרה עם מפרסמים, אך התובעים היו אלה שנהנו מעמלה בגין כל שת"פ שהם הגישו בתוכניתם(!), כגון שעשועון רדיו. ודאי שהתובעים נתנו יחס חיובי למפרסמים בתוכניתם, שהרי האינטרס היה הדדי והמחויבות בהתאם".

דני נישליס (צילום מסך)

דני נישליס, מבעלי רדיו תל-אביב (צילום מסך)

דני נישליס, לשעבר מנכ"ל התחנה ומי שעדיין נמנה עם בעליה, הגיש גם הוא בשבוע שעבר תצהיר לבית-הדין. בתצהירו טוען נישליס, כמו משולם, כי מעולם לא ביקש לראות את ה"ליין-אפ" של התוכנית. נישליס מוסיף ומצהיר כי הוא "דוחה לחלוטין, ואפילו בתדהמה" את הטענה בדבר השליטה של התחנה בתוכן התוכנית.

סלוצקי ודומינגז הציגו בתצהיריהם העתקי מיילים שבהם נקבעו עבורם תכנים בתוכנית במסגרת שיתוף פעולה עם זכיינית ערוץ 2 קשת. משולם טוען מנגד בתצהירו כי הצגת הדברים מטעה, ומצרף את חליפת המיילים המלאה, שממנה עולה לטענתו כי סלוצקי ודומינגז הם שקיבלו בפועל את ההחלטות על שיתוף הפעולה המסחרי עם הזכיינית.

מסוגל ליהנות

נוסף לכך מצרף משולם לתצהירו העתקים של חילופי הודעות ווטסאפ בינו לבין דומינגז משני תאריכים שבהם אכן התייעצו עימו המגישים בעניין הליין-אפ של התוכנית, אולם לדבריו מדובר בשני מקרים יוצאים מן הכלל המעידים על הכלל. הפעם הראשונה אירעה בסמוך לכניסתו של משולם לתפקיד מנכ"ל התחנה, ואילו ההזדמנות השנייה הגיעה זמן קצר לאחר פתיחת מבצע "עמוד ענן".

במסגרת חילופי הודעות ווטסאפ מחודש אוגוסט 2012 שוחחו דומינגז ומשולם על הליין-אפ ועל המגישים בתחנה. בין היתר שאל דומינגז את משולם: "קובי אריאלי ועירית לינור... זאת חלחלה או רוח רעננה?". משולם השיב: "מודל 97', יד שנייה מכתב צבאי". דומינגז הגיב במחמאה ("ענק!"), ומשולם הסביר: "אל תבין, אני מסוגל ליהנות מהם, אבל אני קצת סוטה".

במסגרת חילופי הודעות ווטסאפ מחודש נובמבר 2012 כתב משולם לדומינגז: "בויה, תביאו קצת סטטוסים מלחמתיים משעשעים מחר?". "אחלה רעיון", השיב דומינגז. על כך הגיב משולם וכתב: "רעיון של נישליס. באמת". בהמשך הציע משולם לדומינגז כך: "את המבצע השיווקי תגישו בטון של 'בואו ננסה לעשות לכם קצת שמח וניתן צ'ופרים בימים האלה'". דומינגז השיב: "סגור".

עוד טענו סלוצקי ודומינגז בתצהיריהם כי "הרדיו אסר עלינו להעלות או אף להזכיר אנשים או עניינים שחפץ ביקרם". השניים מנו כדוגמה את השר סילבן שלום ואת רעייתו ג'ודי שלום-ניר-מוזס, שסייעה למשולם לקבל את תפקיד מנכ"ל התחנה, וכן את מפעל הפיס, שהיה אחד מנותני החסות לתוכנית. משולם אינו מגיב לכך בתצהירו, אלא מסתפק בטענה כי מדובר בהרחבת חזית אסורה וכי לכן יש למחוק את הטענות הללו מתצהירי התובעים.

40362-07-14

* * *

חילופי הודעות ווטסאפ מחודש אוגוסט 2012

להורדת הקובץ (PDF, 73KB)

חילופי הודעות ווטסאפ מחודש נובמבר 2012

להורדת הקובץ (PDF, 76KB)