התוכנית ה-39 של "קול העין", הפעם בהנחיית איתמר ב"ז ונמרוד הלברטל, נפתחת בשיחה עם פרופ' רפי מן, חבר מערכת "העין השביעית" וחבר סגל בית-הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. על הפרק: הצנזורה הצבאית ודרישתה לצרף משקיף מטעמה לקבוצות ווטסאפ משותפות של דוברים וכתבים.

פרופ' מן מסביר מדוע המהלך החדש של הצנזורית הראשית הטרייה, אל"מ אריאלה בן-אברהם, הוא חצייה של קו אדום ותקדים מסוכן עבור העוסקים במקצוע העיתונאות: הצנזורה הצבאית למעשה מבקשת לפקח על הדיאלוג בין עיתונאים למקורותיהם, בחלקו הראשוני ביותר של תהליך איסוף המידע.

המרואיין הבא הוא עומר כביר, כתב טכנולוגיה ביומון הכלכלי "כלכליסט", שהתבלט בשנים האחרונות כעיתונאי המתמיד ביותר בסיקור הליכי הקמת המאגר הביומטרי. כביר, שמוקדם יותר השבוע חשף כיצד קבוצה של חיילים צורפה למאגר בלי לקבל הסבר על ההשלכות, מספר על אחורי הקלעים של המעקב אחר הסוגיה החשובה והמעניינת.

את התוכנית חותמת שיחה עם חיים לוינסון, כתב השטחים והשירותים החשאיים של "הארץ". בכתבה שפירסם השבוע חשף לוינסון כיצד הצליחו פעילי ועד מתיישבי השומרון ועמותת עד-כאן להשתמש במהדורת החדשות של ערוץ 2 לקידום הקמפיין להפרדה בין פלסטינים לישראלים באוטובוסים, ותוך הצגה מסולפת של תיעוד מוקלט.

לקראת פרסום הכתבה הפיצו אנשי עד-כאן הודעה משמיצה שכוונה נגד לוינסון ו"הארץ", וצירפו לה סרטון מצלמה נסתרת שבו תועד העיתונאי כשהוא אוכל שווארמה עם פעיל השמאל עזרא נאווי בעיר הפלסטינית דהרייה. כשהוא נשאל אם הוא חושש שככל שימשיך לעסוק באנשי עד-כאן יצוצו סרטונים נוספים שלו אוכל שווארמה, משיב לוינסון: "אני מקווה שיהיו גם סרטונים שלי אוכל המבורגר".

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".