פחות משבוע חלף מאז מונה מו"ל חדש ל"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל", והמניעים לשינוי מתחילים להתבהר. ביום חמישי האחרון גילו עיתונאי ה"ריביו ג'ורנל" כי יש להם מו"ל חדש, קרייג מון, לשעבר מו"ל "USA Today". שינוי זה היה החוליה האחרונה בשרשרת ארוכה שהחלה עם רכישת העיתון על-ידי שלדון אדלסון ומשפחתו, בהליך חשאי ובמחיר גבוה במידה חריגה, באמצעות חברה שהוקמה לצורך זה.

ברקע הרכישה החשאית עמד ניסיון לאסוף ולפרסם מידע שלילי על שופטת בנבאדה שדנה בתביעה נגד חברת ההימורים של אדלסון, לאס-וגאס סנדס. ההחלטה הראשונה של המו"ל החדש היתה להיפטר לאלתר מהגילוי הנאות המודגש שפורסם מדי בוקר בכפולה הפותחת של הקונטרס המרכזי של העיתון.

הגילוי הנאות, שמנה את כל האינטרסים המרכזיים של אדלסון, הוסר בהוראת המו"ל גם מדף הבית באתר האינטרנט של ה"ריביו ג'ורנל". על-פי דיווח שפורסם באתר ה"לאס-וגאס סאן", אין מדובר בצירוף מקרים. בעוד שהמו"ל הקודם של העיתון, ג'ייסון טיילור, היה שכיר של חברת גייטהאוס-מדיה, שהיתה אחראית על ניהול ה"ריביו ג'ורנל" לפני רכישתו בידי אדלסון, המו"ל החדש הוא שכיר של החברה שבני משפחת אדלסון הקימו כדי לרכוש את העיתון. ככזה, קשה לצפות שיגלה עצמאות מול הדרישות של הבעלים.

אף שמשפחת אדלסון הצהירה מפורשות כי תשאיר את ניהול ה"ריביו ג'ורנל" בידי חברת ניו-מדיה, שניהלה אותו קודם לכן יחד עם חברת גייטהאוס, דומה כי מינוי המו"ל מטעמה מוביל לדרך אחרת. על-פי דיווח שהתפרסם באתר "פוינטר", חברת הניהול שעבדה בשיתוף עם גייטהאוס עדיין פעילה בעיתון, אולם בשל החלפת המו"ל משכיר של גייטהאוס לשכיר של החברה שבבעלות אדלסון, החברה לא תהיה מעורבת בהחלטות מהותיות.

גורם בעיתון: "נראה שמשפחת אדלסון נחושה להפר כל הבטחה שניתנה לנו, אבל כעת הם יעשו זאת באמצעות שליח, כדי לשמור על נקיון ידיהם"

ההחלטה המהותית הראשונה של המו"ל החדש מטעם משפחת אדלסון תהיה למנות עורך ראשי חדש לעיתון, מאחר שהעורך הקודם התפטר זמן קצר לאחר הרכישה של אדלסון את העיתון. העורך החדש, כך נראה, יהיה חייב להיות מקובל על הבעלים החדש.

המצב במערכת העיתון עגום, כך לפי מקור ששוחח עם אתר "פוינטר". "האנשים עצובים", אמר המקור. "כולנו חושבים שאנחנו יודעים מי יהיו הראשונים לעזוב תחת ההנהגה החדשה: האנשים שהיו הקולניים ביותר במהלך התעלולים האחרונים. הסרת הגילוי הנאות היתה מכה קשה... נראה שמשפחת אדלסון נחושה להפר כל הבטחה שניתנה לנו, אבל כעת הם יעשו זאת באמצעות שליח, כדי לשמור על נקיון ידיהם".

במקביל למהלך מינוי המו"ל עלו בימים האחרונים עדויות ראשונות לכך שאדלסון החל להתערב בתוכן העיתונאי של ה"ריביו ג'ורנל". בסוף-השבוע האחרון הוקדש מאמר המערכת של העיתון לתמיכה בלתי מסויגת במיזם חדש שאדלסון מבקש להוביל ‒ בניית איצטדיון ספורט בעלות של למעלה ממיליארד דולר וניסיון לפתות קבוצת פוטבול לעבור לעיר. אף שבעיתונות האמריקאית מקובל להפריד באופן ברור בין עמודי הדעות לעמודי החדשות, וחרף העובדה שגם מבקריו של אדלסון מתוך המערכת מכירים בזכותו להשפיע על תוכנם של מאמרי המערכת, החשש הוא שגם הדיווח העיתונאי יושפע מהאינטרס של הבעלים החדש.

לפי עיתונאי ותיק בלאס-וגאס, זה בדיוק מה שקורה. ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל", הסביר העיתונאי ג'ון רלסטון, הוביל במשך שנים קו ליברטריאני מובהק. בשל עמדה זו התנגד העיתון להשקעת כספי ציבור בבניית איצטדיוני ספורט. כעת, לנוכח מאמר המערכת שקרא לעשות את ההפך הגמור, נראה שהטון הוחלף. הדיווחים החדשותיים על יוזמת האצטדיון, הדגיש רלסטון, שמרו בינתיים על מידה מכובדת של עצמאות, אולם כללו גם ציטוטים מפי יד ימינו ויועצו הפוליטי של אדלסון, אנדי אבוד, המשמש סמנכ"ל רגולציה בכיר בחברת ההימורים של איל ההון וממליך הפוליטיקאים מנבאדה.