הידרדרות מדאיגה נרשמה ביממה האחרונה ברמת השקיפות של ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל", העיתון שנרכש לאחרונה על-ידי בני משפחת אדלסון. הגילוי הנאות הקבוע שהודפס מדי יום בכפולה הפותחת של העיתון, על אודות הבעלים והאינטרסים העסקיים שלהם, נעלם. ההוראה להסיר את הגילוי הנאות ניתנה על-ידי המו"ל החדש שמונה השבוע לתפקיד.

לפני מעט יותר מחודש חשף ה"ריביו ג'ורנל" כי איל ההימורים שלדון אדלסון רכש את השליטה בעיתון, הגדול והחשוב בעיתוני נבאדה. אדלסון, שמחזיק בבעלות על "ישראל היום" ו"מקור ראשון" בישראל, ביצע את העסקה באופן חשאי, באמצעות חברה חדשה שהוקמה לצורך זה, כשברקע הרכישה ניסיון לאסוף ולפרסם מידע שלילי על שופטת בנבאדה שדנה בתביעה חמורה נגד חברת ההימורים שלו.

מיד לאחר החשיפה הצהירו חברי מערכת העיתון כי יילחמו על עצמאותם, בין היתר על-ידי גילוי נאות, קבוע ומודגש, שיבהיר לכל הקוראים מהם האינטרסים של הבעלים החדש וכיצד הם עלולים להשפיע על הסיקור בעיתון. לפני כשבועיים ניתנה הוראה להשמיט משפט אחד מהגילוי הנאות, ובו התייחסות לתמיכת משפחת אדלסון בממשלת ישראל הנוכחית. כעת הוחלט להשמיט את הגילוי הנאות כולו.

אתמול דווח ב"ריביו ג'ורנל" כי קרייג מון, לשעבר מו"ל "USA Today", יהיה המו"ל החדש של העיתון. לפי הדיווח, מון נפגש עם העיתונאים במערכת ואמר כי לשלדון אדלסון תובנות מוצקות בנוגע לעיתונים. "שלדון די רהוט בנוגע לדברים הקשורים לעיתונים", מצוטט מון. "למשל, 'אז אתה חושב שמכונות הדפוס מנוצלות היטב?'". עוד דווח בעיתון כי לדברי מון, הבעלים החדש מציב את העיתון בעמדה טובה לקראת העתיד לבוא. "יש לנו בעלים נהדר", מצוטט מון בידיעה שמופיעה ב"ריביו ג'ורנל", "יש לנו המחויבות של בעלים נהדר".

יצוין כי רק בזמן האחרון טען אדלסון כי לא הוא רכש את העיתון, אלא ילדיו. "אתה לא אומר לילדים שלך מה לעשות, אני לא יכול להגיד לילדים שלי מה לעשות", אמר לעיתון "מקאו דיילי טיימס". "הם רצו לקנות את העיתון, אז הם קנו את העיתון. לי אין שום קשר לכך, אין לי שום עניין כלכלי בו. הכסף שלי שבו יכולים ילדי לקנות את העיתון הוא ירושתם. אני לא רוצה לבזבז את כספי על עיתון".

בשבועות שחלפו מאז רכישת העיתון על-ידי משפחת אדלסון השתדלו העיתונאים ב"ריביו ג'ורנל" להמשיך לסקר את הבעלים החדש באופן עצמאי, אך זכו להצלחה חלקית בלבד. השבוע הצליחו לפרסם באתר האינטרנט של העיתון דיווח ארוך ומקיף על אחת התביעות שמתנהלות בימים אלה נגד חברת ההימורים של אדלסון, אולם הדיווח קוצץ במידה ניכרת לפני שראה אור במהדורת הדפוס של העיתון.

למרות הטון האופטימי שהשמיע המו"ל החדש במערכת, וההערכות כי מון ינצל את נסיונו העשיר והמוניטין המקצועי שלו כדי לשמור על עצמאותו העיתונאית של העיתון, במערכת ה"ריביו ג'ורנל" יש גם מי שחושש כי דווקא ההפך צפוי. אחת ההתפתחויות הראשונות בעיתון מאז מינוי המו"ל החדש היא ההחלטה להפסיק לפרסם מדי יום את הגילוי הנאות המפורט במהדורת הדפוס, ולהסיר את הקישור הקבוע לגילוי הנאות מדף הבית באתר האינטרנט של העיתון.

החוקר ומבקר התקשורת ג'יי רוזן, שפירסם השבוע רשימה מפורטת על אחורי הקלעים ב"ריביו ג'ורנל", צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי ההחלטה על הסרת הגילוי הנאות התקבלה על-ידי המו"ל החדש. בציוץ נפרד כתב רוזן כי בעקבות הרשימה האחרונה שפירסם על המתרחש בעיתון, הוא מקבל מידע שממנו עולה כי "לולאת החנק של אדלסון מתהדקת היום בווגאס".