כתב אישום הוגש נגד אדם מעורער בנפשו שהצהיר כי בכוונתו לרצוח את ליאור שליין, עורך ומגיש תוכנית הסאטירה "גב האומה" בערוץ 10, אם ימשיך בשידור התוכנית. הנאשם, גבר בן 31 מאזור המרכז, נעצר שלשום (18.1.16) בטענה כי איים על שליין באמצעות חשבון הפייסבוק שלו. שופטת בית-משפט השלום בתל-אביב נעה תבור הורתה לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית.

לפי כתב האישום, הנאשם דרש משליין להפסיק את שידור התוכנית, וטען כי בכוונתו לרצוח אותו. "לי ברור מה הלב שלך אומר, ואני אדאג שהוא יפסיק לפעום. אם לא הבנת, זה איום מוכח וברור לרצח שלך, תתמודד אחי", מצוטט הנאשם בכתב האישום, שהוגש היום באמצעות התובע המשטרתי עו"ד אביב בר-אור.

הנאשם נעצר בעקבות תלונה שהגישה מפיקת התוכנית, מאיה מנור, ולטענת המשטרה הודה בחקירתו כי אכן איים על שליין. במשטרה טוענים כי חרף מצבו הנפשי של הנאשם, הוא כתב את הדברים מתוך כוונה "להפחיד" או "להקניט" את שליין ‒ ומבקשים מבית-המשפט להרשיעו בביצוע עבירת איומים, עבירה שהעונש המרבי עליה הוא שלוש שנות מאסר.

לטענת המשטרה, זוהי אינה הפעם הראשונה שהאיש פנה לשליין באמצעות עמוד הפייסבוק של "גב האומה" ודרש ממנו להפסיק את שידור התוכנית. לפיכך, ומשום שבמשטרה מייחסים לו "מסוכנות גבוהה", נדרש בית-המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בא-כוחו של הנאשם, עו"ד יהונתן גנץ, ביקש מבית-המשפט לשחרר אותו ללא תנאים, וזאת משום שהוא ממילא מוחזק באשפוז כפוי עקב המצב הפסיכוטי שהוא שרוי בו. השופטת תבור הורתה על הארכת מעצרו של הנאשם, שיישאר בתנאי אשפוז עד לסיום ההסתכלות הפסיכיאטרית. לאחר שיתקבלו תוצאות הבדיקה, יחליט בית-המשפט אם האיש כשיר לעמוד לדין.

טרם הוגש כתב הגנה.