התוכנית ה-34 של "קול העין", הפעם בהנחיית אורן פרסיקו ונמרוד הלברטל, נפתחת בראיון עם עו"ד ישגב נקדימון, היועץ המשפטי של חברת החדשות בערוץ 2. בשבוע שעבר פסק בית-משפט השלום בתל-אביב–יפו כי חברת החדשות לא תחויב להעביר למשטרת ישראל את חומרי הגלם שצילמה במסגרת ראיון שערך גיא פלג עם עינת הראל, נאשמת בסרסור והעלמת הון.

בתוך כך הרחיב השופט ירון גת את תחולת החיסיון העיתונאי כך שיחול לא רק על זהותו של מקור חסוי אלא גם על חומרי הגלם שעיתונאי אוסף במסגרת עבודתו. עו"ד נקדימון סיפר על המאבק המשפטי להרחבת החיסיון, שאותו ניהל יחד עם עו"ד דקלה בירן, והביע תקווה כי אם וכאשר תעמוד החלטת השופט גת למבחן בערכאות עליונות – היא תאושרר.

בהמשך התוכנית עולה לשידור הסוקרת ד"ר מינה צמח, השותפה במכון הסקרים מדגם. לאחרונה ערך מכון הסקרים של צמח סקר על אודות שביעות רצון הציבור מתפקוד שרי הממשלה עבור תוכנית חדשות ערוץ 2 "פגוש את העיתונות". הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של יהודים בלבד, הוצג על-ידי המגישה רינה מצליח כסקר שממצאיו מייצגים את עמדות "הציבור הישראלי". צמח הסבירה מדוע חברות הסקרים מתקשות לסקור את הציבור הערבי בישראל, אך הודיעה כי מעתה והלאה כל סקרי דעת הקהל שייערכו מטעם מכון מדגם ויוקדשו לנושא הרלבנטי לציבור היהודי והלא-יהודי כאחד, ייערכו בקרב מדגם המייצג את כלל אזרחי מדינת ישראל.

בסיום התוכנית מתארח פרופ' אורן סופר, ראש המחלקה לסוציולוגיה, למדע המדינה ולתקשורת באוניברסיטה הפתוחה, כדי לשוחח על ספרו החדש "גלי-צה"ל", המוקדש לתחנת הרדיו הצבאית. סופר מתאר את המאפיינים הייחודיים של התחנה, מספר על היחס השלילי לנשים, שאיפיין את התחנה במשך שנים רבות, מעלה ספק באשר לזכות קיומה של תחנת הבת גלגל"צ ומדגיש כי את הביקורת על המיליטריזם בתקשורת הישראלית יש להפנות קודם כל לכלי התקשורת האזרחיים, ולא לתחנת הרדיו הצבאית.

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".