ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל", העיתון האמריקאי שנרכש לאחרונה על-ידי שלדון אדלסון ומשפחתו, שינה את נוסח הגילוי הנאות שפירסם על אודות בעליו החדשים. אתר העיתון מחק הלילה את הטענה שאדלסון תומך פוליטית וכלכלית בממשלת ישראל הנוכחית.

הזיקה בין שלדון אדלסון, "ישראל היום" והעורך הראשי עמוס רגב לבין בנימין נתניהו עמדה ברקע של כמה הליכים שניסו להגביל את החינמון, ובהם פניות לוועדת הבחירות המרכזית, בית-המשפט העליון, משרד המשפטים ומבקר המדינה. ב"ישראל היום" הצליחו להדוף את הטענות המשפטיות כשהכחישו שוב ושוב את הקשר בינם לבין ראש הממשלה הנוכחי וטענו כי הם מקדמים אג'נדה ולא פוליטיקאי מסוים – מה שלאו דווקא עולה בקנה אחד עם הצהרה כמו זו שהתפרסמה בנוסח הגילוי הנאות של ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל".

בחודש שעבר חשף ה"ריביו ג'ורנל", הגדול והחשוב בעיתוני נבאדה, כי אדלסון הוא שעומד מאחורי רכישתו, תמורת סכום גבוה משמעותית מזה שבו נמכר אך חודשים אחדים קודם לכן. ברקע הרכישה עמד ניסיון לאסוף ולפרסם מידע שלילי על שופטת בנבאדה שדנה בתביעה חמורה נגד חברת ההימורים הבינלאומית של אדלסון, לאס-וגאס סנדס. גם מידע זה נחשף על-ידי כתבי העיתון.

מאז נתונים כתבי ועורכי ה"ריביו ג'ורנל" במאבק יומיומי על עצמאותם. תחילה הפגינו העיתונאים חופש עריכתי מרשים כשפירסמו מפת דרכים לעמדות של אדלסון בשלל תחומים, אולם בהמשך התפטר העורך הראשי של העיתון והבהיר כי עשה זאת לאחר שהגיע למסקנה שלא יוכל להמשיך בתפקידו.

ביום ראשון השבוע שוב היה נראה כי העצמאות המערכתית שולטת ב"ריביו ג'ורנל": העיתון פירסם גילוי נאות מפורט על בעליו החדשים. אולם נראה כי הגילוי הנאות, שפורסם במקביל בעיתון המודפס ובאתר האינטרנט של ה"ריביו ג'ורנל", היה מעט מפורט מדי. בין היתר צוין בו כי "בני משפחת אדלסון תומכים כלכלית ופוליטית בממשלת ישראל הנוכחית". הלילה שונה הנוסח המקוון והשורה על התמיכה הפוליטית והכלכלית של משפחת אדלסון בממשלת ישראל הנוכחית נמחקה.

הנוסח המקורי של הגילוי הנאות באתר ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל" (צילום מסך)

הנוסח המקורי של הגילוי הנאות באתר ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל" (צילום מסך)

השינוי בנוסח הגילוי הנאות בא בעקבות פרסומים שהבליטו את המידע הזה, כגון זה שהופיע ב"דה-מרקר" וידיעה שהופיעה הבוקר ב"ידיעות אחרונות". בניגוד למדווח ב"דה-מרקר" וב"ידיעות אחרונות", לא היה זה אדלסון שפירסם את הגילוי הנאות על עצמו והמידע שנכלל בגילוי הנאות אף לא הופיע מטעם משפחת אדלסון. היו אלה דווקא עיתונאי ועורכי ה"ריביו ג'ורנל" שניסחו ופירסמו את הגילוי הנאות, אחרי שתי ישיבות אינטנסיביות שנערכו בשבוע שעבר והוקדשו לסוגיה. הצוות העיתונאי, בהובלת ממלא-מקום העורך הראשי גלן קוק, דן באופן עצמאי בנוסח הראוי לגילוי הנאות וחיבר אותו בלא התערבות מן החוץ.

לפי דיווח ב"הפינגטון פוסט", קוק אמר לצוות העיתונאים ב"ריביו ג'ורנל" כי לא היה מקבל את תפקיד ממלא-מקום העורך הראשי לו האמין שמשפחת אדלסון תנסה להשפיע על תוכן החדשות שיתפרסמו בעיתון. באותה הזדמנות הזכיר לצוות את ההתחייבות שעליה הצהירו מעל דפי העיתון – לחשוף באופן תמידי ועקבי את האינטרסים של אדלסון בכל פעם שמדווחים על נושא הקשור אליו.

נראה כי לאחר פרסום הגילוי הנאות, והכותרת שלו זכה ב"דה-מרקר", היה בכל זאת מי שהחליט כי יש למחוק את הקשר של בני משפחת אדלסון לממשלת ישראל הנוכחית.