התפתחויות נוספות בפרשת רכישתו של ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל" על-ידי משפחת אדלסון: שלשום דיווחה ג'ניפר רוביסון ב"ריביו ג'ורנל" כי המנהל החדש של העיתון, מייקל שרודר, הועבר מתפקידו. שרודר עמד בראש חברת ניוז+מדיה, שרכשה את העיתון לפני כחודש במחיר המופקע של 140 מיליון דולר. משפחת אדלסון לא זיהתה עצמה בתחילה כבעלים של ניוז+מדיה, ועובדת היותה רוכשת העיתון נחשפה רק בתחקירים עיתונאיים, בין השאר ב"ריביו ג'ורנל" עצמו.

שרודר עמד בלבה של הסערה התקשורתית שחוללה רכישתו של ה"ריביו ג'ורנל", זאת אחרי שכתבי העיתון עצמם חשפו את הסיבה האפשרית לרכישה: פעולה נגד השופטת המחוזית בלאס-וגאס אליזבת גונזלס, הדנה בתיק ובו האשמות חמורות כלפי חברת לאס-וגאס סאנדס שבשליטת שלדון אדלסון. כתבי העיתון חשפו כי שרודר הוא ככל הנראה מי שעומד מאחורי שם העט "אדוארד קלרקין", שבו חתם על מאמר ובו קטעי פלגיאט וציטוטים מומצאים שתקפו את גונזלס. המאמר התפרסם במקומון בצדה השני של ארה"ב, השייך לרשת מקומונים בבעלות שרודר.

מו"ל החברה המנהלת את העיתון, ג'ון טיילור, שאדלסון הותיר בתפקידו, קשר בין סילוקו של שרודר לבין המאמר שפירסם. "לא רציתי שיהיה איזשהו קשר בין הסקנדל ההוא לעיתון הזה. לא רציתי שאף אחד יחשוב שזה יהיה קשור באיזושהי צורה לחדר החדשות שלנו. אני לא רוצה שהעמיתים שלנו בעיתונות או הציבור ירגישו שהעיתונאות שלנו מוטלת בספק".

"למר שרודר אין, ולא יהיה, שום תפקיד הנוגע ל'לאס-וגאס ריביו ג'ורנל'", אמר מארק פביאני, מומחה בניהול משברים ודוברו של אדלסון, ל"ניו-יורק טיימס". פביאני סירב להגיב על שאלות הנוגעות להתנהלותו האתית של שרודר. "אני לא רוצה להיכנס לסיבה לזה", ענה בתשובה לשאלה אם הסקנדל האתי היה תמריץ לעזיבה. "זה פשוט נראה כמו הדבר הנכון לעשות תחת הנסיבות. נעזוב את זה כך", אמר.

בינתיים פירסם שרודר התנצלות בעיתונו, ובו הוא מודה כי פירסם מאמר ובו קטעים מועתקים, והביע צער על כך שלא סיפק גילוי נאות באשר לקשריו העסקיים עם משפחת אדלסון.

ההתנצלות של מייקל שרודר ב"בריסטול פרס", 5.1.16

ההתנצלות של מייקל שרודר ב"בריסטול פרס", 5.1.16

ה"ניו-יורק טיימס" עסק גם במניעים של שלדון אדלסון לרכישת ה"ריביו ג'ורנל" במחיר הגבוה של 140 מיליון דולר. בכתבה נרחבת ביום שישי האחרון פרשו כתבי העיתון את הרקע לטענה כי הרכישה קשורה לשופטת גונזלס. ה"טיימס" הזכיר את החשיפה של ה"ריביו ג'ורנל" ולפיה המו"ל הקודם של העיתון הורה לשלושה כתבים לעקוב אחרי דיוניהם של שלושה שופטים שאחת מהן היא גונזלס. ב"טיימס" נכתב כי הוראה זו ניתנה כשאדלסון כבר ניהל את המגעים לרכישת העיתון.

המשפט מתנהל על-ידי השופטת גונזלס זה חמש שנים. התובע, שניהל את עסקי ההימורים והמלונאות של אדלסון במקאו, טוען כי פוטר משום שסירב לשתף פעולה עם התנהלות מושחתת. מקאו היא מקור רוב ההכנסות של "לאס-וגאס סאנדס". אדלסון מכחיש את הטענות, אך הן גררו כבר חקירות רשמיות נגד החברה בארה"ב, ואם יפסיד בתביעה הוא מסתכן באובדן רשיון ההימורים שלו בלאס-וגאס.

במהלך השנים שבהן מתנהל המשפט הפגינה גונזלס עמדה תקיפה כלפי אדלסון והסאנדס. באחד הדיונים נזפה באדלסון ואמרה לו כי הוא אינו רשאי להתווכח עימה, וקנסה את הסאנדס פעמיים בגין הסתרת מידע ואי-ציות להוראותיה.

לפי ה"ניו-יורק טיימס", אדלסון נאבק בגונזלס גם מחוץ לבית-המשפט: הוא ניסה להריץ מולה מועמדים אחרים בעת שעמדה לבחירה, וניסה להביא לפסילתה מהשיפוט בתביעה נגד הסאנדס. סמוך לכשלון מאמציו אלו, קובע ה"ניו-יורק טיימס", מימש אדלסון התעניינות ממושכת ברכישת ה"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל", המשפיע בעיתוני עיר ההימורים.

הידיעה ב"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל" על פיטוריו של שרודר (צילום מסך)

הידיעה ב"לאס-וגאס ריביו ג'ורנל" על פיטוריו של שרודר (צילום מסך)

פביאני, דוברו של אדלסון, מסר הצהרה ולפיה הרכישה שביצע אדלסון אינה שונה מרכישות מתוקשרות אחרות שבמסגרתן מיליארדרים רכשו עיתונים ותיקים, והזכיר את רכישת ה"וושינגטון פוסט" על-ידי ג'ף בזוס. לדבריו, תמיד מתעוררות שאלות כשאילי הון רוכשים עיתון, אבל "כעבור זמן שאלות אלו נענות, ובסופו של דבר העיתון מרוויח פעמים רבות מהחוזק הפיננסי שמעניקים הבעלים החדשים".

לאדלסון "יש יותר כסף פרטי מושקע בעיר מאשר לכל אחד אחר, פחות או יותר, לכן ניתן להבין שהוא מעורב לעומק בכל האספקטים של קהילת לאס-וגאס", אמר עוד פביאני. יש לציין כי אדלסון, בראיון לעיתון במקאו, הצהיר כי הוא עצמו כלל אינו עומד מאחורי הרכישה, שהוא מתנגד לה וכי בני משפחתו הם מי שהחליטו עליה והוציאו אותה לפועל.

ב"טיימס" מציינים כי במשך שבוע סירב פביאני להגיב לשאלות על אודות ההנחיה שקיבלו כתבי ה"ריביו ג'ורנל" בנוגע לסיקור של גונזלס, אך הוציא הצהרה שלפיה העיתון תמיד נהג לסקר תיקים עסקיים, וכי המידע שנאסף על-ידי הכתבים ממילא לא התפרסם מעולם.

ה"USA Today" ריאיין את מייקל הנגל, העורך הראשי של ה"ריביו ג'ורנל", שהתפטר לאחר שהמו"ל טיילור התערב בסיקור פרשת הרכישה. "אין לזה תקדים", אמר הנגל על האופן מעורר ההשראה שבו סיקרו הכתבים את רכישת העיתון שבו הם עובדים. "אין תקדים לסיפור שצריך לעבור דרך כל-כך הרבה ערוצים תחת בחינה קפדנית. אבל אנחנו נחושים להמשיך בזה במרץ, לא משנה במי זה עוסק. החלטנו שנדווח על זה כמו על כל סיפור אחר, וניתן לגורל לקבוע את השתלשלות העניינים". עוד הוסיף: "אנחנו מודאגים, אבל מקווים שהכל יהיה טוב. החשש יישאר איתנו, עד שיעבור מספיק זמן. בואו נקווה שהוא יהיה חסר בסיס".

ה"ניו-יורק טיימס" מצטט דברים שאמרה בהקשר זה קרוליין גודמן, ראש עיריית לאס-וגאס, על אדלסון: "כשיש לך את כל הגולות, אתה יכול לקבל את כל ההחלטות. ולו יש כל הגולות".