הקומיקאי גורי אלפי יקבל קרוב לחצי מיליון שקלים עבור השתתפותו בקמפיין לעידוד התיירות בירושלים. הקמפיין בהשתתפותו, שהושק בשבוע שעבר, נועד לשקם את ענף התיירות המקומי, שנפגע בעקבות מעשי הדקירה הרבים שאירעו בעיר – חלקם הגדול באזור העיר העתיקה, ממוקדי התיירות הראשיים של ירושלים. עד כה הופצו שני סרטוני פרסומת בהשתתפותו של אלפי.

לפי משרד התקשורת, אלפי יקבל סכום של 421,200 שקל עבור "השתתפות בקמפיין שנתי עבור הרשות לפיתוח ירושלים" ‒ התקשרות שהחלה בחודש שעבר ותסתיים בסוף חודש אוקטובר 2016. בהשוואה לסכומים שקיבלו ידוענים אחרים עבור השתתפות בקמפיינים של גופים ממשלתיים וציבוריים, עלות ההתקשרות עם אלפי קרובה לרף העליון.

פרסומים קודמים על עלות ההתקשרויות עם ידוענים נקבו, בדרך כלל, בסכומים נמוכים יותר שגבו הללו עבור השתתפות בקמפיינים פרסומיים ממשלתיים. לפי כתבה שהתפרסמה ב"דה-מרקר" לפני כשנה, מקרב הפרזנטורים בשנים האחרונות הסכום הגדול ביותר ששולם לפרזנטור היה לקומיקאי טל פרידמן, שקיבל 900 אלף שקל עבור שני קמפיינים למשרד להגנת הסביבה שהתקיימו בשנים 2011‒2012. התשלום שקיבל פרידמן עבור כל אחד מהקמפיינים, 450 אלף שקל, גבוה אך במעט מהסכום שהוקצה להתקשרות הנוכחית עם אלפי.

ידוענים אחרים הסתפקו בסכומים נמוכים יותר, אם כי עדיין גבוהים למדי: השחקן משה איבגי קיבל 260 אלף שקל עבור השתתפותו בקמפיין לצמצום השימוש בשקיות ניילון (גם הוא מטעם המשרד להגנת הסביבה), והשחקן אלון אבוטבול קיבל 200 אלף שקל עבור קמפיין הסברה מטעם בנק ישראל לרגל הכנסתו לשימוש של שטר ה-50 שקל עם דיוקנו של שאול טשרניחובסקי. לפי דיווח שהתפרסם ב"כלכליסט" בשנה שעברה, צמד הבדרנים אלי פיניש ומריאנו אידלמן קיבל 650 אלף שקל עבור השתתפות בקמפיין ארוך טווח של דואר ישראל.

פרזנטורים אחרים שזכו לשכר נאה עבור השתתפותם בקמפיינים ממשלתיים – לפי "דה-מרקר", לעתים עבור לא יותר מכמה ימים של צילומים ‒ הם אריק זאבי (328,600 שקל עבור שני קמפיינים למשרד הכלכלה), יובל שם-טוב (180 אלף שקל ממשרד הכלכלה), נעה תשבי (175 אלף שקל ממשרד התיירות), רותם אבוהב (170 אלף שקל ממשרד החינוך), דנה אינטרנשיונל (150 אלף שקל ממשרד הכלכלה), רננה רז (271 אלף שקל עבור שלושה קמפיינים לרשות המים), נתי רביץ (96 אלף שקל מרשות המסים) ויוסי מרשק (כ-230 אלף שקל עבור שני קמפיינים, של משרד הכלכלה ושל ועדת הבחירות המרכזית).

לצד ידוענים ובדרנים, ברשימת הפרזנטורים המתוגמלים מכספים ממשלתיים ניתן למצוא גם עיתונאים ומגישי טלוויזיה. מגיש וכתב חדשות ערוץ 2 דני קושמרו קיבל עבור השתתפות בקמפיין של המרכז הלאומי להשתלות 40 אלף שקל, וחיים הכט קיבל 80 אלף שקל עבור השתתפות בקמפיין של משרד הכלכלה. שדרני הספורט יורם ארבל ואייל ברקוביץ' קיבלו 120 אלף שקל כל אחד עבור השתתפות בקמפיין של משרד התיירות, והשדרן משה גרטל קיבל 38 אלף שקל עבור קמפיין בנושא גיוון בתעסוקה.

לפי הנתונים שהוצגו בכתבתם של טלי חרותי-סובר ונתי טוקר ב"דה-מרקר", בשנים 2010‒2014 עמד היקף ההתקשרויות עם ידוענים לצורך השתתפות בקמפיינים ממשלתיים על סכום כולל של 3.3 מיליון שקל.