הטורים של שלמה ארצי במוסף '7 ימים' מהווים חלק בלתי נפרד מהשירה הישראלית, על פיוטיה ודימוייה. 'וואלה! ברנז'ה' מעניקה להם מדי שבוע פרשנות איורית מרגשת".

הטקסט שלעיל ליווה באופן קבוע, מאז הקיץ האחרון, את המדור "הולך לאיבוד: הטורים של שלמה ארצי באיורים", שפורסם מדי שבוע בערוץ הברנז'ה של אתר "וואלה" והתייחס לטוריו של הזמר ב"ידיעות אחרונות". לפני שבועות אחדים חדל המדור להופיע. ל"העין השביעית" נודע כי סיבת ההפסקה היא הוראה מגבוה. באתר מכחישים.

ארצי, מהזמרים המצליחים בישראל זה שנות דור, החל לפרסם בשנת 2011 טור קבוע בעמודי הפתיחה של "7 ימים", מוסף הדגל של "ידיעות אחרונות". זמן קצר לאחר שטוריו הראשונים ראו אור בעיתון, כבר היה מי שמצא אותם נלעגים, בשל סגנון הכתיבה האסוציאטיבי המאפיין את הזמר, שכונה כאן בסקירות העיתונות של "העין השביעית" "זרם חוסר תודעה".

הבלוג "נביא שקר" היה הראשון שיצר סאטירה מאוירת על בסיס הטורים, ובאוגוסט האחרון לקחה את הרעיון צעד קדימה רחלי רוטנר, עיתונאית "וואלה". רוטנר ליקטה כמה שורות מכל טור שפירסם ארצי, ואיירה סביבן את פרשנותה. רוטנר לעגה לעולם המטפורות של ארצי, טעמו המוזיקלי, תאוות הבמה שלו, טרחנותו, מידת שפיותו, התמקדותו בעכוזה של זמרת, קישוריו המופרכים בין נושאים שונים, ובעיקר לנושאים שלהם בחר להקדיש את טורו והאופן שבו התבטא ביחס אליהם.

לפני כשישה שבועות, בלא כל הודעה מוקדמת, הפסיק להתפרסם הטור של רוטנר.

ארצי נחשב לאחד מבכירי הטאלנטים ב"ידיעות אחרונות". עוד לפני שהחל לכתוב בעיתון זכה ממנו ליחס אוהד במיוחד. כבר שנים שקשה למצוא מלה אחת רעה על הזמר ופועלו המוזיקלי ב"ידיעות אחרונות", ומאז שהפך לבן-בית רשמי בעיתון, הוא נהנה דרך קבע מידיעות חדשותיות המקדמות את הופעותיו ושיריו. פעמים רבות הידיעות הפרסומיות הללו רואות אור במיקום מובלט, כגון השער האחורי של קונטרס החדשות.

בעבר אף נחשף כאן כיצד העורך הראשי של "ידיעות אחרונות", רון ירון, היטה את תוצאותיו של דירוג עיתונאי לטובתו של ארצי. הדירוג, שחיברו חברי המערכת ומומחים מן החוץ, הציב את ארצי במקום ה-11 מבין זמרי ישראל, אולם התערבותו האישית של ירון הביאה לכך שהזמר קודם עד למקום השלישי.

גלעד שליט בהופעה של שלמה ארצי, מתוך תמונה שהתפרסמה במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" באוגוסט 2013. במרכז: העורך הראשי של "ידיעות אחרונות", רון ירון (העיגול האדום - לא במקור)

גלעד שליט בהופעה של שלמה ארצי, מתוך תמונה שהתפרסמה במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" באוגוסט 2013. במרכז: העורך הראשי של "ידיעות אחרונות", רון ירון (העיגול האדום - לא במקור)

אפשר להניח שלעג מתמשך לכישורי הכתיבה של טאלנט בכיר כארצי לא נשא חן בעיני ראשי "ידיעות אחרונות". "העין השביעית" פנה לעורך העיתון ירון בשאלה אם הוא או גורם אחר ב"ידיעות אחרונות" ביקשו מ"וואלה" להפסיק את פרסום הטור. ב"ידיעות אחרונות" לא השיבו לפניות אתר זה, אפילו לא ב"אין תגובה" או "לא נתייחס" הרגילים.

רוטנר סירבה לשוחח עם "העין השביעית" והסכימה רק לומר שההחלטה על סיום המדור לא היתה שלה. עורך "וואלה ברנז'ה", דוד ורטהיים, סירב להגיב והפנה לעורך הראשי של האתר, אבי אלקלעי. בשיחה עם "העין השביעית" אמר אלקלעי: "לא פנו אלי מ'ידיעות אחרונות' ולא פנו אלי משלמה ארצי ולא מהסוכן של שלמה ארצי, שהוא חבר טוב שלי. לא היה עלי שום לחץ להוריד את המדור הזה. מדור שהוא טור על טור, מבחינתי יש לו אורך חיים תחום בזמן. נדמה לי שהיו 14 פרקים, דומני שזה מספיק טוב בשביל להפליג למדור חדש".