חברת החדשות של ערוץ 10 מתחייבת להקפיד להבא שלא לדווח על ממצאי סקרי דעת קהל אשר נערכו בקרב יהודים בלבד כאילו נערכו בקרב כלל הציבור במדינת ישראל, כך נמסר מהחברה בעקבות פניית "העין השביעית".

אתמול במהדורת החדשות המרכזית של הערוץ פורסמו נתוני סקר שנערך עבור המהדורה על ידי פאנל פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון ובפיקוח פרופסור קמיל פוקס. הסקר, כך הובהר בשקופית שהביאה את ממצאיו, נערך בקרב 501 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית.

הבחירה לסקור את האוכלוסיה היהודית בלבד מעוררת תמיהה, כיוון שהסקר כלל שאלות הנוגעות באופן מובהק גם לאזרחי מדינת ישראל שאינם יהודים. כך, לדוגמה, נתבקשו הנסקרים להשיב על השאלה "מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה?".

זאת ועוד, למרות שהסקר נערך בקרב מדגם מייצג של יהודים בלבד, מגישת המהדורה טלי מורנו התייחסה לתוצאותיו כאילו הן מייצגות את עמדת "הציבור הישראלי". "איך רואה הציבור הישראלי את הצטרפותו של ברקת לליכוד ואת האפשרות שיכהן בתפקיד ראש הממשלה?", אמרה מורנו לפני שהציגה את התוצאות ובהמשך שבה והתייחסה לתוצאות הסקר כאילו הן מייצגות את עמדת "הציבור".

חדשות ערוץ 10, 22.12.15

חדשות ערוץ 10, 22.12.15

סקרי דעת קהל שנערכים בקרב יהודים בלבד, אך מוצגים כאילו נערכו בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסיה בישראל אופייניים בעיקר לעיתון "ישראל היום". בעקבות הנוהג המטעה של העיתון אף הוגשה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה על ידי עו"ד שחר-בן מאיר, בטענה כי בכך עובר העיתון על חוק האפליה. לאחר שהתלונה נדחתה הגיש עו"ד בן-מאיר ערר לפרקליטות. לאחרונה הציג אתר "הארץ" סקר שנערך בקרב יהודים בלבד כאילו נערך בקרב כלל האוכלוסיה בישראל, ובעקבות פניית "העין השביעית" תיקן את הטעות.

בתגובה לפניית "העין השביעית" נמסר מערוץ 10: "אכן נפלה טעות בעניין זה, נתקן אותה כדי שלא תשנה להבא".