מדינת ישראל עדיין נכללת ברשימה הלא מכובדת של מדינות הכולאות עיתונאים בשל עבודתם. הבוקר פרסם הוועד להגנה על עיתונאים (CPJ), ארגון אמריקאי הפועל למען חופש העיתונות, דו"ח מיוחד המסכם את מצב העיתונאים הכלואים ברחבי העולם בשל עבודתם. לפי הדו"ח, בשנה החולפת נכלאו 199 עיתונאים בשל עבודתם, ירידה קלה לעומת 2014, אף כי בחלק מהמדינות חלה עליה במספר העיתונאים הכלואים.

בסין נכלאו בשנה האחרונה 49 עיתונאים, מספר שיא עבור מדינה זו בהשוואה לשנים קודמות. מצרים כלאה בשנה האחרונה 23 עיתונאים, ומחברי הדו"ח מציינים כי בשנה החולפת הידרדר במדינה זו מצב העיתונות בקצב מהיר, שכן בשנת 2014 נכלאו במצרים תריסר עיתונאים בלבד. הידרדרות חלה גם בטורקיה, ולעומת זאת המצב באיראן, וייטנאם ואתיופיה השתפר מעט, אם כי מחברי הדו"ח מציינים שבין העיתונאים ששוחררו מכלאם במדינות אלו במהלך השנה האחרונה היו שסבלו מהטרדות והגבלות ואף כאלה שגורשו.

בישראל, כך לפי הדו"ח, כלוא כעת רק עיתונאי אחד בגין עבודתו - עלי אל-עוויווי. לפי הודעה של ארגון העיתונאים הפלסטיני מלפני כחצי שנה, בישראל עצורים 20 עיתונאים פלסטיניים, אולם יתכן שהארגון הבינלאומי מצא כי רק אחד מאלה שעדיין כלואים נמצא במעצר בגין עבודתו העיתונאית. בדו"ח הקודם של הארגון נטען כי בשנת 2014 היו ארבעה עיתונאים שנכלאו בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית בגין עבודתם. בשנים שקדמו מנה הדו"ח שבעה עיתונאים שנכלאו בגין עבודתם. מבחינה זו, מדינת ישראל נמצאת השנה במצב משופר.

אל-עוויווי, מגיש תוכנית חדשות בערוץ רדיו פלסטיני, נעצר בחודש אוקטובר האחרון בחברון, ומאז נמצא במעצר מנהלי בכלא עופר. המעצר בא פחות מחודש אחרי שאל-עוויווי שוחרר ממעצר מנהלי קודם בן חצי שנה. בדו"ח של ארגון CPJ מצטטים את ריאד אל-אטרש, הממונה על אל-עוויווי בתחנת הרדיו, שטען כי במעצר הקודם נחקר העיתונאי על עבודתו והוזהר לבל יסית לאלימות בשידור. אל-אטרש טוען כי שידורי התחנה אינם מסיתים.

הוועד להגנה על עיתונאים פנה לצה"ל בעניין מעצרו של העיתונאי אל-עוויווי אך הופנה למשרד ראש הממשלה, הממונה על השב"כ, אשר לא השיב לשאלות. "CPJ לא הצליח לבדוק את שידורי הרדיו של אל-עוויווי", נכתב בדו"ח, אולם מבדיקה שערכו בעמוד הפייסבוק של העיתונאי עולה כי הרבה לדווח על האלימות באזור, תוך שהוא מאשים את כוחות הביטחון הישראלים ב"הוצאה להורג", "בדם קר", של פלסטינים בטענה שניסו לבצע דקירות. כמו כן שיתף העיתונאי בעמוד הפייסבוק שלו ראיונות שנערכו בתחנת הרדיו שבה עבד, עם משפחות פלסטינים שנהרגו. ערב מעצרו שיתף אל-עוויווי דיווח על מתנחל ישראלי שנדרס בידי פלסטיני ונהרג.