לאחרונה, לאחר ההצלחה של סדרת הטלוויזיה "מגש הכסף", הגיעה לדף הפייסבוק של "העין השביעית" בקשה (שנענתה בשלילה) לפרסם הפניה לעצומה הקוראת לשניים מגיבורי הסדרה ללכת לדרך פוליטית ולהקים מפלגה. לפחות לגבי אחד מהשניים, מייסד "דה מרקר" גיא רולניק, נראה כי תקוותם של מחבר העצומה והחותמים עליה - צפויה להיכזב.

רולניק, שאינו נוהג להתראיין בנושאים אישיים, כתב בעת האחרונה בנוסחים דומים לגולשים שפנו אליו בקשר להתמודדות על מקום בכנסת. "אין לי שום כוונה ללכת לפוליטיקה ומעולם לא היתה לי כוונה כזאת. הסיכוי שאני אלך אי פעם לפוליטיקה בעתיד הוא קלוש", נכתב במכתב כזה שהגיע לידי "העין השביעית" ושרולניק אישר כי הוא מי שכתב אותו.

זו אינה הפעם הראשונה ששמו של רולניק מוזכר בהקשרים פוליטיים. סביב עזיבתו של רולניק את משרת העורך הראשי של "דה מרקר" הופצו מפעם לפעם שמועות בדבר שאיפותיו הפוליטיות כביכול. לפחות בחלק מהמקרים מקור השמועות היה בדמויות פוליטיות ואחרות שרולניק מרבה למתוח עליהם ביקורת, אולי כדי להכתים באינטרס אישי את הקמפיין העיתונאי של "דה מרקר" נגד הריכוזיות. במכתב הודף רולניק כאמור באופן נחרץ את השמועה.

"יש לזה כמובן סיבות אישיות: הפוליטיקה בישראל היא זירה מלוכלכת בה גם הטובים ביותר נאלצים לעיתים קרובות לעשות דילים עם שחקנים פוליטיים מסואבים שטובלים במה שאני קורא 'שחיתות חוקית', אין לי עניין וגם לא את מבנה האישיות לעסוק בשחיתות חוקית מסוג זה", כותב עוד רולניק במכתב, המצורף כאן במלואו, "אבל הסיבות האישיות הן לא המכריעות כאן. מה שיותר מכריע הוא המבנה של הפוליטיקה בישראל, שבשנים האחרונות מבוססת על 3 צירים מרכזיים: מועדוני כוח בסקטור הפרטי והציבורי, ועדי עובדים של מונופולים ורשויות ממשלתיות וערוצי תקשורת ועיתונים. [...] מעטים הם הפוליטיקאים שנכנסים לפוליטיקה או שמתקדמים בה אם הם אינם קשורים או משרתים את אחת מקבוצות הכוח האלה".

המסר החורז את המכתב הוא זה שמניפה הסדרה "מגש הכסף" - המפתח לשינוי חברתי-כלכלי נמצא לא בכנסת כי אם אצל האזרחים: "הדרך היחידה לשמר את השיח הציבורי והמומנטום של שינויים ורפורמות למען הציבור הרחב הבלתי מפוזר הוא באמצעות יצירת מאסה קריטית של אזרחים שלומדים, לעומק, את הנושאים הכלכליים והפוליטיים האלה".

* * *

המכתב המלא

להורדת הקובץ (PDF, 59KB)