ברגע הראשון זה נשמע כמו חלומם הרטוב של גברים צעירים שטופי הורמונים ודחפים אלימים מודחקים. דמיינו בעיני רוחכם אפליקציה חדשנית הנוטלת ממשק שנועד לסדר סטוצים לרווקים ורותמת אותו להפקה של קרבות רחוב מהסוג שהפך דיסטופיה פסיכיאטרית מתוסבכת כמו "מועדון קרב" לשלאגר. צריך שם קליט? אין בעיה. יקראו לזה Rumblr, וכל מה שצריך לעשות זה להיכנס לחנות האפליקציות, להוריד ולהתחיל ללכת מכות.

דמיינתם? אפשר להפסיק לפנטז. בתחילת החודש, אחרי באזז קצר ברשתות החברתיות, שורה של אתרי טכנולוגיה הכריזו רשמית: יש דבר כזה. בקרוב תושק אפליקציה שסוף-סוף תמצא פתרון למחסור בקרבות רחוב הגונים. הנה, יש צילום מסך. ולינק לאתר של המפתחים, שבו אפשר להירשם כדי לקבל עדכון כשיתקבלו כל האישורים והאפליקציה תונח על המדף הווירטואלי.

בינתיים, בפייסבוק, צעיר אמריקאי בשם ג'ק קים משתף את הידיעה הראשונה על Rumblr ומעדכן את עוקביו כך: "היי חברה", הוא כותב, "אעריך זאת מאוד אם תעזרו להפיץ", ובסוף מעיר: "עכשיו אנחנו כבר ממש שוקלים לפתח את האפליקציה...".

החברים, כך נראה, התגייסו למשימה. אחרי אתרי הטכנולוגיה הצטרפו אתרי החדשות והצהובונים: "דיילי מירור". "ניו-יורק דיילי ניוז". "דיילי סטאר". "דיילי מייל". ב"מייל" לקחו את הסיפור לשלב הבא: "האם זה בכלל חוקי?", תהו אנשי הצהובון הבריטי, והסבירו לקוראיהם: "משתמשי האפליקציה עלולים למצוא עצמם מפירים את החוק במדינות מסוימות. קרבות גופניים בשטחים ציבוריים הם מעשה שניתן לסווגו כהפרת סדר, וארגון של קרבות כאלה עשוי ליפול תחת ההגדרה של התקהלות אסורה".

Rumblr, מסכי הדגמה (לחצו להגדלה)

Rumblr, מסכי הדגמה (לחצו להגדלה)

יחד עם הצהובונים קלטה את הסיפור גם התקשורת הישראלית. "רוצים ללכת מכות ואין לכם עם מי?? אל דאגה!! אפליקציה חדשה מוכיחה שהאנושות צועדת לעתיד טוב יותר", הכריזו מפעילי עמוד הפייסבוק של "הארץ", והפנו את קוראיהם להרחבה במדור "קפטן אינטרנט". יממה קודם לכן גילו את האפליקציה ב-Nexter, מדור הרשת של mako. כתבת האתר עדי רם הצליחה לשוחח עם מפתחי האפליקציה, שהבטיחו לה שמחסומים חוקיים לא ימנעו מהם מלהפיץ את הבשורה: "יש לנו ערוצי הפצה חלופיים", הצהיר אחד מהם מאחורי מעטה האנונימיות.

"רוצים ללכת מכות ואין לכם עם מי?? אל דאגה!! אפליקציה חדשה מוכיחה שהאנושות צועדת לעתיד טוב יותר"

עודד ירון, "קפטן אינטרנט", הסביר לקוראי "הארץ" שגם מי שלא אוהב לתת ולחטוף מכות יוכל להפיק תועלת מהאפליקציה יוצאת הדופן. "בימינו קשה להוכיח שאתם ה'אלפא מייל' בלי שמישהו יצלם את מעללי הגבורה שלכם, וגם לזה יש פתרון", כתב. "יוצרי האפליקציה מבטיחים שגם אם אתם מעדיפים להישאר בחתיכה אחת, תוכלו למצוא קרבות באזור שלכם וללכת לצפות רק בשביל הכיף ‒ וכמובן בשביל לצלם". ב"וואלה" הכריזו שגרסת הבטא כבר שוחררה.

יום שני, 9 בנובמבר 2015, היום שבו דווח על האפליקציה ב"הארץ", אמור היה להיות יום היסטורי עבור מפתחי Rumblr. זהו היום שבו, על-פי הצהרותיהם, התעתדו להשיק את המצאתם, להישען אחורנית ולחזות בקרבות מאורגנים צצים ויראלית בעוד ועוד ערים ברחבי תבל, בדיוק כמו בסרט "מועדון קרב". לפי הסיקור התקשורתי ההולך וגועש, נראה היה שאין מה שיעצור אותם. אלא שדווקא אז, כצפוי, משהו השתבש.

"שלום עולם", בירכו האנשים שמאחורי Rumblr את באי אתר האפליקציה לאחר שפקע מועד ההשקה המיועד. "Rumblr התחילה כפרויקט שנועד לסייע לנו להשיק את סוכנות הייעוץ הקריאייטיבית שלנו, פון-יוז. אנו קבוצה של נושרי מכללות עם רקע בשיווק, עיצוב ופיתוח. Rumblr נולדה כרעיון משעשע במעגל של חברים, אבל תוך זמן קצר לבלבה והתגלתה כהזדמנות להציג את כישורי המיתוג שלנו", נכתב שם.

"אנו מבינים שחלקכם באמת ובתמים ציפיתם להתחיל להשתמש באפליקציה דוגמת Rumblr, וצר לנו לאכזב אתכם. עם זאת, אם אתם עדיין באמת מייחלים לשחרר קצת רגשי תסכול, אתם יכולים לשקול להפנות אותם למאבק בתופעות כמו כנופיות רחוב, אלימות בתוך המשפחה ונוער בסיכון. המשיכו במאבק, מאט, ג'ק ואנדרו".

* * *