חברת רכבת-ישראל הוציאה בשנתיים האחרונות קרוב ל-2 מיליון שקל במסגרת הסכמים שכללו רכישה של תכנים מערכתיים בגופי תקשורת ישראליים בולטים – זכיינית ערוץ 2 רשת, ערוץ הספורט ותחנות רדיו אזוריות. ההתקשרויות לרכישת הפרסום הסמוי, שהתבצעו בתיווכה של לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), נחשפו לראשונה בחודש שעבר ב"גלובס" בעקבות בקשת חופש מידע משותפת לעיתון ולעמותת הצלחה.

המסמכים שהתקבלו במסגרת הבקשה – הכוללים קבלות, דרישות תשלום, הצעות מפורטות ל"שיתופי פעולה" ופרוטוקולים ‒ הועלו למדור "הגנזך" של "העין השביעית" ועמותת הצלחה, וניתן לעיין בהם באופן חופשי כאן.

בין היתר מתועדים במסמכים הסכמי רכישת תוכן שיווקי בשתיים מתוכניות הבידור המובילות של רשת, "אקס פקטור" ו"The Voice", ובתוכנית האירוח "העולם הבוקר" בהנחיית אברי גלעד והילה קורח. לערוץ הספורט שילמה רכבת-ישראל, בין היתר, לשם הפקה ושידור של ראיונות עם ספורטאים שצולמו בקרונות הרכבת.

מבין תחנות הרדיו האזוריות נהנו מתקציבי התוכן השיווקי של חברת הרכבות הממשלתית התחנות רדיו תל-אביב, רדיו חיפה, רדיו דרום, אקו 99 ורדיו-ללא-הפסקה. עוד עולה מהמסמכים כי אגף השיווק של רכבת-ישראל, שדרכו הוזמנה רכישת הפרסום הסמוי, פועל לפי תקציב שנתי של כ-17 מיליון שקל.