אתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות", המפרסם באינטרנט את תוכני חברת הכבלים הוט, לא פירסם את פרקי סדרת הטלוויזיה "מגש הכסף". ארנון מוזס, הבעלים של קבוצת "ידיעות אחרונות", היה בעבר בעל מניות בהוט, אולם גם לאחר שמכר אותן לפטריק דרהי, נותרו שיתופי פעולה בין החברות, ו-ynet מפרסם את תוכני חברת הכבלים באינטרנט. חיים סלוצקי, הבעלים של ערוץ 8, שהפיק את הסדרה ומשדר אותה, מוזכר תדיר בתקשורת כ"מקורבו" של נוני מוזס. ynet מפעיל את אתר הערוץ, אך גם שם לא מתפרסמים פרקי הסדרה.

התוכנית, בת שלושה פרקים, עוסקת בכלכלה ובחברה בישראל ומותחת ביקורת נוקבת על קשרים מושחתים של הון-שלטון-עיתון המעצבים את דמותן. כוכב הפרק הראשון בסדרה ומי שרוחו שורה עליה הוא גיא רולניק, מייסד "דה-מרקר" וסגן מו"ל "הארץ", שהוא ועיתונו מאשימים תדיר את קבוצת "ידיעות אחרונות" בהתנהלות עיתונאית רקובה ומשחיתה. ואולם, ביקורת כזו אינה מושמעת כלל בסדרה, ובחלק העוסק בחוליי התקשורת היא מתמקדת בערוץ 2 דווקא.

יצוין כי התוכנית כבר שודרה במלואה בערוץ 8 עד ליום רביעי בשבוע שעבר, וכי עם או בלי קשר לכך שפרקיה לא התפרסמו על-ידי ynet, בערוץ בחרו באופן לא שגרתי לשחרר את הפרקים לצפייה חופשית ביוטיוב. סרטוני היוטיוב הוטמעו גם בחלק התוכניתי של אתר הוט עצמו ("הוט קונטקט").

יצוין עוד כי התוכנית זוכה לפופולריות רבה ברשת (ערוץ 8 לא נכלל במדידת הרייטינג של הטלוויזיה המסחרית), והפרקים המלאים של הסדרה, המופיעים בחשבון היוטיוב של הערוץ, צברו עשרות אלפי צפיות בתוך זמן קצר – פי כמה וכמה מהנתונים המאפיינים את פרסומי הערוץ. למרות זאת, באתר ynet בחרו שלא לנצל את ההתעניינות הציבורית ולנתב לפחות כמה מהצופים אליהם לאתר.

עורך אתר ynet, ערן טיפנברון, נשאל מדוע לא התפרסמו ב-ynet פרקי התוכנית, האם אי-הפרסום הוא תוצאה של הוראה שלו עצמו, והאם יש כוונה לפרסמם בעתיד, אך הוא בחר שלא להשיב על אף אחת מהשאלות.

* * *

"מגש הכסף", הפרק הראשון