הארגון הצרפתי עיתונאים-ללא-גבולות מכחיש כל קשר לתכנון וביצוע מסעה של הספינה נאג'י אל-עלי מלבנון אל עבר רצועת עזה. בניגוד לפרסומים בעיתונים ברחבי העולם ובישראל כאילו הארגון, הדואג לחופש העיתונות ברחבי העולם, חבר לארגון פלסטין-החופשית בהפקת המסע, בארגון עצמו טוענים כי מדובר בטעות.

"היתה אי-הבנה", מסרה ל"עין השביעית" סואזיג דולה, ראש דסק המזרח התיכון בארגון. לדבריה, הטעות החלה בעיתון הבריטי "גרדיאן", שבילבל בדיווחו בין שמות שני ארגונים שונים: הארגון הצרפתי Reporters Without Borders והארגון הלבנוני Reporters Without Bounds. בעקבות הטעות הופיעו בעיתונים שונים ברחבי העולם פרסומים שקשרו בין הארגון הצרפתי ובין מסע הספינה לעזה. גם בישראל הופיעו דיווחים שלא הבדילו בין שני הארגונים.

עמית כהן, למשל, דיווח הבוקר ב"מעריב" כי "מאחורי הספינה עומד ארגון פלסטין-החופשית, של איש העסקים הפלסטיני יאסר קשלק, וארגון עיתונאים-ללא-גבולות". בידיעה הבוקר ב"ישראל היום", שעליה חתומים שלמה צזנה, דניאל סיריוטי וגדעון אלון, דווח כי מאחורי המשט עומדים "פעילי הארגונים פלסטין-החופשית ועיתונאים-ללא-גבולות". יש לציין כי לפני כמה ימים דווח ב"ישראל היום" כי הארגונים העומדים מאחורי הספינה הם פלסטין-החופשית והארגון "התאחדות עיתונאים ללא גבולות".

לדברי דולה, לארגון שבו היא עובדת "אין שום קשר עם המבצע הזה". היא מדגישה כי "מעולם לא עשינו דבר כזה ולעולם לא נעשה דבר כזה". לדבריה, הכחשה רשמית הוצאה אתמול לעיתון ה"גרדיאן" ובמקביל הופצה לכתבים ברחבי העולם.

עיתונאים-ללא-גבולות עלה לכותרות בעיתונות הישראלית באוקטובר האחרון, בעקבות הירידה החדה של ישראל במדד חופש העיתונות שמפרסם הארגון. בשיחה עם דולה רמזה ראש דסק המזרח התיכון כי בשל היחס שבו נתקלו עיתונאים על המשט האחרון שניסה להגיע לרצועת עזה, גם השנה מעמדה של ישראל יהיה כנראה נמוך במיוחד.