השופטת בדימוס דליה דורנר נבחרה מחדש לנשיאת מועצת העיתונות בישראל. זוהי הכהונה הרביעית של דורנר, המשמשת בתפקיד ברציפות מאז 2006. השופטת בדימוס היתה המועמדת היחידה לתפקיד ונבחרה פה אחד בהצבעה שנערכה היום באסיפה הכללית של המועצה. לא היו מתנגדים ולא היו נמנעים בהצבעה. יחד עימה נבחרה עו"ד ארנה לין לכהונה נוספת כממלאת-מקומה של הנשיאה, גם היא פה אחד, בלא מתנגדים או נמנעים.

"הדמוקרטיה בהתגלמותה", העיר בהומור השופט בדימוס גבריאל שטרסמן, שניהל את ההצבעה, "ממש כך נבחר חאפז בסוריה". מזכ"ל המועצה אריק בכר עמד על ההבדלים בין ההצבעה במועצה לבין הבחירות בסוריה כשהעיר: "פה אין שפיכות דמים".

נוסף לבחירת הנשיאה וממלאת-מקומה נערכו בחירות לנציגי הציבור במועצה. מבין כ-25 מועמדים נבחרו ה-18 הבאים: השופטת (בדימוס) רות אליעז, פרופ' דני גוטווין, פרופ' יוסי דהאן, ד"ר מוחמד ותד, תא"ל (במיל') רון כתרי, פרופ' דן לאור, פרופ' יחיאל לימור, דניאל מילוא, עו"ד אלעד מן, עו"ד אורי סלונים, ד"ר ענת פלג, פרופ' צבי רייך, רוני רימון, ד"ר תהילה אלטשולר-שוורץ, השופט (בדימוס) גבריאל שטרסמן, פרופ' עמית שכטר, פרופ' עמוס שפירא והרב יובל שרלו.

שמעון אלקבץ במליאת מועצת העיתונות, 8.10.15 (צילום: אורן פרסיקו)

שמעון אלקבץ במליאת מועצת העיתונות, 8.10.15 (צילום: אורן פרסיקו)

לאחר בחירת נציגי הציבור והנשיאה התקיים דיון קצר בעניין מצב העיתונאים ברשות השידור. שייקה קומורניק, עיתונאי קול-ישראל בערבית ונציג אגודת העיתונאים בירושלים, תיאר את המצב העגום ברשתות הרדיו והזכיר כי עד ה-31 במרץ 2016, המועד שבו תאגיד השידור הישראלי החדש אמור להתחיל את שידוריו, עתידים כל העובדים שייוותרו ברשות השידור הישנה להיות מפוטרים. בשלב זה נשמעה ההערה: "לא הייתי חותם על זה". הדובר: שמעון אלקבץ, מנהל קול-ישראל שייכנס בהמשך חודש זה לתפקיד העורך הראשי של רשות השידור במקומו של יונה ויזנטל.

"קשה לי להאמין, כמי שהקים חמש תחנות רדיו אזוריות, שתהיה עמידה במועד שהיה נקוב בחוק", אמר אלקבץ והוסיף: "אנחנו ממשיכים לעשות את העבודה שלנו עם כל הקשיים. קשה לנו, אנחנו נמצאים במצוקה, אבל אני לא אאפשר לשום גורם, לא ברשות ולא מחוץ לרשות, לא ברמה הפוליטית או הלא פוליטית, לפגוע בעשייה העיתונאית של הרשות. כך היה עד היום וזה גם ימשיך".