מועצת העיתונות כן תדון בתלונה נגד העיתונאי אבירם זינו, שנטען נגדו כי הפר את חסיונו של קצין המשטרה המנוח אפרים ברכה כמקור עיתונאי. בכך הפכה היועצת המשפטית של המועצה את החלטת המשנה ליועצת, בהתאם לדרישתם של עשרה מחברי מוסדות המועצה. אגב כך נחשף גם שמו של מגיש התלונה: רוברטו אדאטו.

התלונה שהוגשה נגד זינו, עיתונאי "מעריב" שחדל לכתוב בעיתון מאז המקרה, באה לאחר התאבדותו של קצין המשטרה אפרים ברכה. זינו חשף בפני מח"ש תכתובת שלו עם ברכה, שבמהלכה מסר הקצין לעיתונאי מידע על חקירת מעון ראש הממשלה.

יצוין כי נשיאת המועצה, השופטת בדימוס דליה דורנר, התבטאה בזמנו נגד זינו, טענה כי מעשיו הם "לכאורה עבירה אתית חמורה" והזמינה "עיתונאים הבקיאים בעניין למסור תלונה למועצת העיתונות". למרות זאת, כאמור, החליט המשנה ליועצת המשפטית לגנוז את התלונה.

"עיינתי בכל המסמכים הרלבנטיים לתלונה, כולל ההשגה על החלטת המשנה ליועמ"ש, ואני סבורה, בניגוד לעמדת המשנה ליועמ"ש, שהתלונה ראויה להתברר בפני בית-הדין לאתיקה של מועצת העיתונות", כתבה אתמול עו"ד יעל גרוסמן, היועצת המשפטית של מועצת העיתונות, למזכ"ל מועצת העיתונות אריק בכר.

"תפקידה של מועצת העיתונות לדון בכל מקרה שבו קיים חשד להפרת כללי האתיקה", כתבה עוד גרוסמן. "במקרה זה מתעורר חשש להפרת סעיף 22 לתקנון, ועל כן יש לבררו. הבירור יוגבל לסעיף זה בלבד". בסעיף נכתב: "לא יגלו עיתון ועיתונאי מידע שנמסר להם בתנאי שיישאר חסוי ולא יחשפו זהותו של מקור חסוי אלא בהסכמתו של המקור".

על דרישת חברי מוסדות מועצת העיתונות לבטל את החלטת המשנה אמר זינו ל"העין השביעית" בחודש שעבר: "אני מקווה שהאמת תתברר בהליך הערעור. אני חוזר ואומר שמעולם לא הסגרתי מקור. אני מכבד את מועצת העיתונות ומכיר בחשיבותה, אך אני גם מקווה שהאופן שבו נוהל ההליך הקודם, כמו גם התנהלותה של נשיאת המועצה, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, שפגעו באופן ממשי בזכותי להליך הוגן, לא יחזרו על עצמם גם הפעם".

כעת, לפי מכתבה של גרוסמן, תועבר התלונה ליו"ר בית-הדין לאתיקה, שיקבע את ההרכב שידון בה.

*     *     *

ראיון עם אבירם זינו בחדשות ערוץ 2