הזמר אייל גולן דרש מאתר החדשות ynet לשלם לו פיצויי עתק בגין כתבה שבה צוטטה ביקורת חריפה שמתחה עליו הזמרת אחינועם ניני. עוד דרש גולן מהאתר למחוק את הפרסום מהאתר ולפרסם הודעת התנצלות על הפגיעה שלטענתו נגרמה לו. במכתב ששלח מטעמו עו"ד שי אליאס שלשום (8.9.15) נטען כי הנזקים שנגרמו לזמר בשל פרסום הידיעה ב-ynet נאמדים בכחצי מיליון שקל. אם לא תיענה בקשתו, איים על אתר החדשות, תוגש נגד אנשיו תביעת דיבה.

אליאס הוא מי שייצג את אתר one – הנמנה כמו ynet עם קבוצת "ידיעות אחרונות" – במאבק מול עובדיו שניסו להתאגד. היום בשיחה עם "העין השביעית" אומר אליאס בקשר למכתב ההתרעה כי "ynet לא אקטואלי", אך מסרב לפרט. בא-כוחו של גולן דרש מאתר האינטרנט להסיר כליל את האמירות על אודותיו, שהציפו מחדש את מעורבותו בפרשת מין שבסיום חקירתה הוחלט שלא להעמידו לדין, ואילו אביו הורשע ונגזר עליו עונש מאסר בפועל.

הכתבה שבה הובאו דבריה של ניני פורסמה ב-ynet שלשום. אחרי הפרסום נמחקו ממנה אמירות שהטיחה הזמרת בגולן, המיוצג על-ידי איש יחסי-הציבור רני רהב. גם הפניה לכתבה שפורסמה בדף הפייסבוק ב"ידיעות אחרונות" עברה כמה שכתובים, וכתבה שפורסמה למחרת בעיתון כללה גרסה מרוככת ומקוצרת של הדיווח המקורי.

הכתב החתום על הדיווחים, מתן צורי, חלק עם קוראיו ציטוטים ותיעוד מוקלט של דברים שאמרה ניני לכמה מתושבי נתיב-העשרה, בעקבות רצונם למנוע ממנה להופיע במושב בשל עמדותיה הפוליטיות. "לא נראה לכם מוזר שהוא עשה דברים איומים ערכית – ועדיין מוחלים לו? אדם כמוני, שמאמין בשלום לשתי המדינות, אף אחד לא רוצה לשמוע", צוטטה ניני באחד הציטוטים המרוככים שנותרו בידיעה. לפי מכתב ההתרעה, ניני אמרה על גולן במקור כי "שכב עם קטינות". חרף ריכוך לשון הידיעה ב-ynet, בהקלטה המופיעה בה עדיין נשמעים הדברים המבזים לכאורה.

להורדת הקובץ (PDF, 56KB)

לטענת עו"ד אליאס, הידיעה ב-ynet כללה "דברי בלע זדוניים וקשים" ו"הסתה קיצונית" כלפי גולן, והיא פורסמה בלי לבקש את תגובתו. "ברי כי האמור בפרסום מהווה הוצאת דיבה ולשון הרע ויותר מכך, שהרי ברי כי העובדות השקריות שהובאו על-ידיך, אשר יש בהן כדי לשפוך את דמו של מרשי, נעשו באופן מכוון, כדי לפגוע במרשי ולהסב לו נזק אדיר, עובדות המצוצות מהאצבע, אשר אין בהן כל אמת", כתב עורך-הדין במכתבו, שמוּען גם לאחינועם ניני.

על כן דרש עורך-דינו של גולן "לסלק" מהאתר את הידיעה של צורי – "ו/או כל פרסום משפיל ומבזה שנעשה כלפי מרשי כמתואר לעיל" – ו"לחדול באופן מיידי מהכפשת מרשי מכל סוג ו/או דרך בה נעשה הדבר עד עתה".

כמו כן דרש עו"ד אליאס מהאתר לפרסם "תיקון ו/או הכחשה", להתנצל בפני גולן בפומבי באופן שיתואם עימו מראש ולהעביר הצעה בנוגע לסכום הפיצויים שהאתר מוכן לשלם בגין פרסום הכתבה. "יוטעם כי מרשי, בשלב זה, אומד את נזקיו לצורכי פשרה בלבד בסך של 500,000 ש"ח!!!", כתב. אם לא תזכה הדרישה להיענות מצד האתר בתוך 24 שעות, נטען במכתב, מתכוון גולן לתבוע את ynet בגין הנזקים שלטענתו נגרמו לו. היום, כאמור, מסר עורך-הדין ל"העין השביעית" כי פנייתו ל-ynet כבר אינה אקטואלית.

העורך הראשי של ynet, ערן טיפנברון, בחר שלא להגיב על הדברים.