שר החינוך נפתלי בנט והעיתונאי דרור פויר ינסו להסדיר את המחלוקת המשפטית ביניהם באמצעות הליך גישור, כך הודיעו היום (1.9.15) פרקליטיהם לבית-משפט השלום בתל-אביב.

בחודש פברואר האחרון הגיש בנט תביעה נגד פויר בעקבות ציוץ שבו, לטענתו, עיוות העיתונאי דברים שאמר בכנס בחירות שנערך באוניברסיטת תל-אביב. בתביעה, שאותה הגיש בנט יחד עם מפלגת הבית-היהודי, דרש השר מבית-המשפט להטיל על פויר תשלום פיצויים בסך מיליון שקל – היקף הנזקים שלטענתו נגרמו לו ולמפלגה בשל הציוץ.

"יוצא מכנס בחירות עם אלף תיכוניסטים וראשי מפלגות. היה מכובד סה"כ, עד שבא בנט וקרא לכל הערבים גנבי רכבים. ממש ככה. התלמידים הערבים נטשו וגם אני", כתב פויר בציוץ שעליו נתבע. בכתב התביעה טען בנט כי מדובר בקביעה שקרית, וצירף כהוכחה תמליל של הדברים שלדבריו אמר בפני באי האירוע.

"הנתבע, אשר נכח בעצמו ושמע את הדברים – יודע שהדברים אינם אמת, וחרף זאת בחר לפרסם את שכתב", נטען בכתב התביעה של בנט, שהוגש על-ידי עו"ד איתן הברמן. "אמירתו המתוארת של הנתבע נועדה להשפיל את השר בנט ולעשותו מטרה לשנאה, בוז וללעג, ולהפוך אותו ל'גזען', כחלק ממערכה תקשורתית נגד השר בנט", טען עו"ד הברמן.

הציוץ של פויר (צילום מסך), ומתחתיו הדברים שאמר בנט באירוע באוניברסיטת תל-אביב, כפי שנטען בכתב התביעה (לחצו להגדלה)

הציוץ של פויר (צילום מסך), ומתחתיו הדברים שאמר בנט באירוע באוניברסיטת תל-אביב, כפי שנטען בכתב התביעה (לחצו להגדלה)

"אמירה זו, בעת בחירות, מבקשת לגרום לציבור לראות בשר בנט, במפלגת הבית-היהודי וברשימה לכנסת גורמים גזעניים, בעלי דעה קדומה ושלילית כנגד ערביי מדינת ישראל, ובכך לפגוע ולגרום לירידה אלקטורלית ובכך גם לפגוע בכהונתם הציבורית. זאת, כאשר השר בנט הוא מי שדאג לערביי ישראל יותר מכל שר אחר בממשלת ישראל – אבל על כך בוודאי איש מהעיתונאים בעלי הדעות השמאלניות לא יצייץ", בחר להוסיף עורך-הדין.

עו"ד הברמן ציין כי בנט פירסם בעמוד הפייסבוק שלו הודעה שבה קרא לפויר להתנצל, "אולם האחרון לא ניאות לתקן את דרכיו ולא חזר בו מלשון הרע שבה נקט", כלשונו. "לא זו בלבד שלא חזר בו, אלא הבהיר כי הוא 'לא מתנצל' על דבריו, והוסיף: 'אבהיר שוב: בנט לא אמר שכל הערבים גנבי רכבים, אני הבנתי ככה, וציינתי את זה בחשבון הטוויטר הפרטי שלי', והמשיך לתקוף בחריפות את בנט תוך שהוא מתגאה בכך שלא יתנצל".

פויר, המיוצג על-ידי עו"ד יורם מושקט, טרם הגיש כתב הגנה. בחודשים שחלפו מאז הגשת התביעה ניהלו הצדדים משא-ומתן, וכעת, כאמור, הודיעו לבית-המשפט כי בכוונתם לנסות לפתור את המחלוקת באמצעות גישור.

21886-02-15