הקשבתי לתחילת תוכניתה השבועית של ג'ודי ניר-מוזס-שלום ברשת ב' בשני ימי השישי שקדמו לבחירות וביום השישי שבא לאחריהן. התוכנית הראשונה נפתחה בווידוי מרגש של ניר-מוזס-שלום, שבו הסבירה כי בשל האיסור, לא תדבר על עניינים פוליטיים, אף שהפוליטיקה בוערת בעצמותיה. מיד לאחר מכן סיפרה לנו ג'ודי שסילבן בעלה היה בשוק מחנה-יהודה כדי לקנות גזרים. לצערה של ג'ודי, הוא שב הביתה עם חבילה של גזרים קטנים. היא הפליגה בהתמרמרותה על השינוי באורכם של הגזרים. אגב כך הזכירה גם כמה כיף זה לקנות במחנה-יהודה וגם בשוק הכרמל.

גם אני קניתי גזרים בימים האלה. לא נתקלתי בגזרים קטנים. ברור שגב' ניר-מוזס-שלום חיפשה ומצאה תירוץ מופרך ומגוחך כדי להעביר בעקיפין את המסר שהיא ובעלה הם שוחרי השוק ויושביו, מה שכמובן תורם לדמותם העממית והדמוקרטית של אנשים עשירים, שרבים מהם מקבלים את משלוחי הירקות שלהם הביתה.

ביום השישי שלאחריו הודיעה ניר-מוזס-שלום שבמהלך השידור תראיין את ביבי נתניהו ואהוד ברק. חסרונה של ציפי לבני לא היה מקרי. פוליטיקה היתה בשידור הזה ברשת ב', אבל בלי שמץ של איזון.

אם למישהו היו ספקות בדבר המניפולציות הלא מתוחכמות של הגברת הנכבדה, הוא היה צריך לשמוע את תחילת תוכניתה של ניר-מוזס-שלום בשבוע שלאחר הבחירות. גם בהזדמנות זו היא פתחה בהבטחה שלא תדבר פוליטיקה, אך מיד לאחר מכן, כמו בעניין הגזרים המאכזבים שהביא לה בעלה, ניסתה לרמוז משהו לשומע או לשומעת התמימים כשבאה להגן באש ובגופרית על עיתונאי מסוים (את שמו, ארי שביט, היא לא הזכירה), שכתב ערב הבחירות על ציפי לבני שהיא אינה כשירה משום בחינה להיות ראש ממשלה.

ניר-מוזס-שלום יצאה בשצף קצף נגד קהילת העיתונאים שמתחה ביקורת נוקבת על מאמרו של שביט משום שהסתמך על מקורות אנונימיים. לדעתה, שביט נתן במאמר דוגמה מובהקת לכתיבה עובדתית חסרת כל פניות ולאומץ לב של עיתונאי המוצא את עצמו בודד מול כל עמיתיו. אגב שיחה זו גילתה לנו גב' ניר-מוזס-שלום מה הן עובדות אובייקטיביות ומהו סילוף המציאות. זה היה שיעור מאלף באירוניה עצמית לא מודעת של מומחית בעיני עצמה לאובייקטיביות.

השאלה שנשארת לאחר ההתנהלות הזו היא זו: מתי העונש הזה לציבור יגיע לקצו? האם מישהו בהנהלת רשות השידור מקשיב בכלל לתוכניות האלה, לפחות כמוני, בדרכי לקניות יום שישי? או שמישהו נרדם בשמירה על הערוץ הציבורי לבל יהפוך לצעצוע של גברת נכבדה, המשתמשת בגלי האתר הציבוריים כדי לעזור למפלגה ולפוליטיקה של בעלה?

מדוברות רשות השידור נמסר כי מנהל רשת ב', מר מוטי אמיר, בדק את הטענות ומצא כי דבריה של ניר-מוזס-שלום לא היו נגועים בתעמולת בחירות. לדבריו, המגישה אכן "אמרה בשידור בבדיחות דעת שביקשה מבעלה לקנות לה גזר במהלך ביקורו בשוק, אך אין בכך כל אמירה פוליטית".