עלא אגבריה וחבריו יצאו לטיול ונקלעו לשדה מוקשים. החברים סיפרו שהשדה לא היה מסומן וכי לא היה להם מושג שיש שם מוקשים. אגבריה נפצע ואיבד את כף רגלו. יחידה 669 המהוללת הוזעקה לחלץ אותו. במהלך החילוץ הוא נפל אל מותו, כך בלשון נקייה. אסון נורא ומיותר.

מבצעי חילוץ, ולהבדיל, אסונות כאלה – מתרחשים. תוקם ועדת חקירה, המסקנות יוסקו והלקחים יופקו, גם זה בלשון הנקייה המוכרת. ידיעות על כך מתפרסמות כדבר שבשגרה, עד כמה שאפשר לדבר על שגרה במקרה קשה כל-כך. ובכל זאת, הפעם היה משהו שונה. מאמץ החילוץ תועד מן הקרקע, ובמצלמה נראים היטב הרגעים שבהם הועלה עלא אגבריה לכיוון המסוק, וגם הרגע שבו נשמט מהמתקן ונפל.

התמונות הגיעו לידי ערוצי השידור, ובערוץ 10, למשל, הוחלט לשדר אותם בסיום המהדורה, לאחר הפטפוטים המחויכים עם החזאית. מעין נ"ב פיקנטי שכזה. בדרך כלל מיוחדות השניות האחרונות של המהדורה לעוד צחקוק או קוריוז משונה מפינה נידחת בעולם. הפעם זה היה סרט סנאף, אלא שהוא היה אמיתי, לא מבוים, וזו לא היתה בובה, ולא כפיל או איש פעלולים שנפל למזרן מוסתר היטב מעין המצלמה. זה היה אדם אמיתי שנפל אל מותו, ואנחנו נחשפנו לרגעי הזוועה הללו כמעט בזמן אמת, באיחור של שעתיים-שלוש, לא יותר.

פעם, לפני המון שנים, הזדעזעה הארץ כאשר מצלמות קלטו חלקי גופות מרוטשות בפיגוע והתמונות צולמו בשידור ישיר, בלי בקרה וסינון. אבל זה היה מזמן, בעידן של תרבות שידור אחרת. היום זה לא רק עבר בלי בעיה, זה שודר חזור ושדור גם למחרת, בליווי הסברים פריים-ביי-פריים על התקלה ומשמעויותיה. חסל סדר השיקול האנושי שפעם היה מקובל, למשל איך ירגישו בני המשפחה של ההרוג כאשר יראו את התמונות, ומה עם זכותו לצנעת הפרט ברגעים האחרונים של חייו.

ונשאלת רק שאלה אחת: איזה אינטרס ציבורי שירתו הצילומים האלה? האם זו זכותנו, הציבור, לדעת? קשקוש גמור. די לנו לדעת שהיתה תאונה קשה, תקלה של יחידת עלית שעלתה בחיי אדם. האם זה הישג עיתונאי יוצא דופן? לא ממש. האם התמונות הללו חידדו את המודעות שלנו להכרח להתרחק משדות מוקשים, גם כאלה שאינם מסומנים? ספק גדול מאוד.

מה בדיוק לימדו אותנו הצילומים? אולי רק דבר אחד – שכאשר ערוצי השידור מתחרים אלה באלה לאו דווקא על החדשות העיתונאיות שהם מביאים, אלא על מידת הנועזות שהם מפגינים, טוב לא יוצא מזה. תרבות הריאליטי, שמרחיבה מאוד את תחומי מה שראוי לשידור ומה שאינו ראוי, חודרת כנראה גם למשדרי חדשות שאמורים להיות נקיים ומשוחררים ממיני שיקולים זרים ודוחים שכאלה.