בעיתון "גלובס" מינו לתפקיד כתבת התשתיות והאנרגיה, המסקרת בין השאר את תחום הגז הטבעי, את בתה של אשת מקצוע בתחום האנרגיה. הכתבת, הדי כהן, היא בתה של ג'ינה כהן, מי שהיתה מנהלת המשרד הישראלי של חברת האנרגיה בריטיש-גז (BG). בתגובה לשאלות "העין השביעית", נמסר מ"גלובס", בין השאר, כי העיתון עומד "באופן מוחלט ומלא מאחורי הכתבת, רמת אמינותה, מקצועיותה, היושרה שלה והאתיקה שעל בסיסה היא פועלת".

ההחלטה על המינוי התקבלה בקיץ 2014, אחרי ששכך העיסוק הציבורי במונופול הגז סביב המחלוקת על היצוא ולפני שהוא התעורר שוב סביב מכתבו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט, שהתריע מפני הסכנה לדמוקרטיה שטומנת בחובה עוצמתו של המונופול, חוות הדעת של רשות החשמל ולפיה מחיר הגז שקבע המונופול גבוה, והחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים שלא לאשר את טיוטת ההסכם עם המונופול – החלטה שהביאה למאבק הציבורי הנוכחי סביב מתווה הגז.

באוגוסט שעבר הודיעו ב"גלובס" על החלפתו של הכתב הוותיק לענייני תשתיות ואנרגיה עמירם ברקת, שמונה לתפקיד אחר בעיתון. זמן לא רב לאחר מכן, כך נמסר ל"העין השביעית" מ"גלובס", התייצבה אצל סגן העורך, אלי ציפורי, בוגרת טרייה של מסלול כלכלה ופילוסופיה באוניברסיטת בן-גוריון, והציעה את עצמה לתפקיד במקומו של ברקת.

כהן, אז בת 24 וחסרת ניסיון בתחום העיתונות, מונתה לתפקיד, מסבירים ב"גלובס", כחלק מ"קליטת דור כתבים חדש וצעיר", במהלך שהעיתון רואה בו "אתגר גדול ותרומה לענף העיתונות כולו". בעיתון מוסרים כי כהן התקבלה לתפקיד "על בסיס כישוריה, הראיון עימה ועבודות שכתבה", ומדגישים כי "שום גורם חיצוני אחר ל'גלובס', בתחום האנרגיה או מחוץ לו, לא היה מעורב במישרין או בעקיפין בתהליך קבלתה לעבודה ב'גלובס'". יצוין כי גם "העין השביעית" אינה טוענת או רומזת כי כהן מונתה לתפקיד בשל התערבות חיצונית או שיקול זר.

ב"גלובס" מסבירים כי אין בקשר המשפחתי משום ניגוד עניינים או דבר-מה המצריך גילוי נאות. "'גלובס' אינו סבור שקיים ניגוד אינטרסים בין עבודתה של הדי כהן ובין משלח ידה של אמה, המתואר לעיל – של תמצות והפצת חומר מקצועי. מובהר ש'גלובס' ידע על כך שגב' ג'ינה כהן עוסקת בהפצת מידע בתחום לגורמים שונים, ומובהר כי הוא אינו רואה במקרה זה כל ניגוד עניינים".

השר יובל שטייניץ (במרכז) והפרופסורים איתן ששינסקי ויוג'ין קנדל במסיבת העיתונאים שבה הוצג הסכם הפשרה בין ישראל ליזמי הגז (צילום: יונתן זינדל)

השר יובל שטייניץ (במרכז) והפרופסורים איתן ששינסקי ויוג'ין קנדל במסיבת העיתונאים שבה הוצג הסכם הפשרה בין ישראל ליזמי הגז (צילום: יונתן זינדל)

ג'ינה כהן עצמה, בכתב תביעה שהגישה לאחרונה נגד הגיאולוג ד"ר יוסי לנגוצקי (על-ידי עורכי הדין דרור ארד-אילון וגיא זאבי), מתוארת כך: "הגב' ג'ינה כהן, התובעת, נוטלת חלק פעיל בכלכלת האנרגיה הישראלית מאז 1998. היא בעלת ניסיון ומוניטין רב שנים בענף הגז הטבעי בארץ ובעולם, ואחת המומחיות המוכרות בתחום זה בישראל. התובעת החלה את עבודתה בתחום כמתרגמת (בין היתר עבור הנתבע). לאחר מכן מונתה כמנהלת המשרד הישראלי של ענקית האנרגיה בריטיש-גז (BG), חברה ציבורית בריטית המתמחה בחיפוש, הפקה, שיווק ואספקת גז טבעי במקומות שונים ברחבי העולם, ובחלוף שנים סיימה את עבודתה בחברה לאחר שכיהנה כמנהלת לפיתוח עסקי.

"כיום", ממשיך התיאור בכתב התביעה, "התובעת משמשת כמרצה מבוקשת, משתתפת בכנסים, יועצת לחברות בארץ ובעולם והיועצת האקדמית של תוכנית למנהלים לתחום עולם הגז והנפט, 'יסודות שרשרת הערך של תעשיית הנפט והגז', ביחידה ללימודי המשך בטכניון, וכן מרצה ללימודי תואר שני בהנדסה עם התמחות בנפט וגז בטכניון ובאוניברסיטת קפריסין".

בתגובת "גלובס" מתוארת ג'ינה כהן כמי ש"התחילה את עבודתה בענף בחברת BG כמזכירה והתקדמה עם השנים עד לתפקיד מנהלת מטה בריטיש-גז בישראל. אין לה השכלה בתחום. מעבר לחברה הזו, היא לא עבדה כשכירה באף חברה בענף. לפני כעשור עזבה את BG והחלה בעסק עצמאי של תמצות מאמרים וכתבות מהעולם ומהארץ, תרגומם לאנגלית והפצתם לחברות הקשורות לענף בישראל ובחו"ל, וכן למגזר הציבורי (בדומה לשירות שמספקת חברת יפעת). בנוסף היא מוזמנת להרצות בכנסים מקצועיים, בעיקר בחו"ל, ולעתים בישראל. יש לציין כי הרצאות אלו הינן ללא תשלום, ולעתים עם כיסוי הוצאות בלבד.

"נוסף לכך", ממשיך התיאור של "גלובס", "מנהלת גב' ג'ינה כהן את מסלול תואר שני להנדסת גז ונפט בטכניון. במסגרת עיסוקה, היא מכינה מדי פעם חומר מקצועי (שוב, מתוך מאגרי מידע, מחקר ועיתונות בעולם ובישראל), על-פי ראות עיניה, ומפיצה אותו ללא חיוב למגזר הציבורי וללקוחות שלה". בין אותם לקוחות, מוסרים מ"גלובס", נמצאים "גורמים רבים שונים ומתחרים ביניהם בשוק הגז": "חברת וודסייד (בעבר), אדיסון, רציו, חברות גז בחו"ל, חברות ומשרדים ממשלתיים, 2 יצרני חשמל פרטיים בישראל, חברות שיווק גז, משרדי ממשלה בקפריסין, חברות בטורקיה שמתעניינות בישראל ועוד". ב"גלובס" מציינים כי כהן "אינה שכירה של מי מחברות אלו".

ב"גלובס" מדגישים במיוחד כי "מעולם, נובל-אנרג'י ו/או דלק-קידוחים לא היו לקוחות של גב' ג'ינה כהן". ב"גלובס" קובעים גם כי "לאמה של הדי כהן אין 'קשרים' עם דלק-קידוחים ו/או נובל-אנרג'י".

כפי שג'ינה כהן עצמה טוענת בכתב התביעה שהגישה נגד לנגוצקי, היה לה קשר כלשהו למונופול הגז (המורכב מחברות נובל, דלק, רציו וישראמקו). ג'ינה כהן, נכתב בכתב התביעה, "התבקשה על-ידי חברת חברת 'רציו חיפושי נפט (1992)' ועל-ידי דלק-קידוחים להתראיין בתוכנית" ברשת ב', שבה נאמרו על-ידי לנגוצקי הדברים נשוא התביעה, כדי ש"תציג עמדה המתנגדת להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים".

עוד לפי כתב התביעה של ג'ינה כהן, נויבך אמרה בשידור כי גם בנובל-אנרג'י תמכו בניסיון להעלות את כהן לשידור על תקן נציגה של מונופול הגז. עוד אמרה נויבך כי עידן וולס, עוזרו של יצחק תשובה (בעל השליטה בדלק), הודה בפני עורכת התוכנית כי תגובה חריפה בכתב שהועברה למערכת נועדה "להפעיל עליכם לחץ כדי שבסופו של היום תעלו את הגברת ג'ינה כהן", כלשונה של נויבך.

למרות נסיונות חוזרים ונשנים ליצור עימה קשר, ג'ינה כהן העדיפה שלא למסור תגובה.