בשידורי ערוץ 20, "ערוץ המורשת", יכולים למצוא עניין כל אזרחי מדינת ישראל, יהודים דתיים ומי שאינם כאלה, כך אומר משה כ"ץ, מנהל התוכניות בערוץ, בראיון לאורן פרסיקו ב"קול העין", תוכנית הרדיו של "העין השביעית" וקול-הקמפוס. לדבריו, "התמצית המזוקקת של הערוץ היא ישראליות".

לדברי כ"ץ, העיסוק של הערוץ בתחומי האקטואליה הולם את המנדט שקיבל כערוץ מורשת, הן מבחינה רגולטורית והן מבחינה עקרונית, גם כיוון שהקול שמשמיע הערוץ לא קיבל עד היום ביטוי בערוצים אחרים. האם ערוץ 20 מעוניין להיות פוקס-ניוז הישראלי? לדברי כ"ץ, לתוכני אקטואליה יש "זיקה והלימה" לתנאי הרישיון והם עושים צעדים אופרטיביים גם מול הרגולטור לקראת הקמת מערכת חדשות עצמאית בערוץ.

ומה באשר למעורבותו של איש העסקים יצחק מירילשווילי, בעלי הערוץ? כ"ץ מספר כי פגש בו רק פעם אחת, כשהחל לעבוד בערוץ. לדבריו, מעולם לא נתקל בבעיה של התערבות מלמעלה.

כ"ץ מתאר גם את מערכת היחסים של הערוץ מול המועצה לשידורי כבלים ולוויין, יוצא נגד עודף רגולציה בשוק הטלוויזיה וטוען כי עליה להתחשב בערוץ ולהתאים את עצמה לצרכיו כפי שהתחשבה בערוצים אחרים, דוגמת ערוץ 10. "הרגולטור התייחס אלינו אחרת מלשאר הערוצים", הוא אומר.

להאזנה לתוכנית המלאה